تمهیدات درمانی وزارت بهداشت برای ۱۴و۱۵ خرداد

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، معاون درمات وزارت بهداشت از آماده باش بیمارستان های کشور در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد اطلاع داد و اعلام نمود که کارشناسان بهداشتی بر سلامت آب شرب و اغذیه زائرین نظارت دارند.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، سعید کریمی در نشست خبری کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که عصر امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر سی و چهارمین مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) دستگاههای مختلفی مسئولیت دارند و معاونت درمان هم با محوریت سازمان اورژانس کشور اقداماتی را در دستورکار دارد.

وی با اشاره به اینکه مراسم سالگرد ارتحال در دیگر استان ها و شهرها هم برگزار می شود، اظهار داشت: گرچه مراسم اصلی در تهران برگزار می گردد اما در دیگر شهرها هم مراسم هایی برگزار می شود. ازاین رو ما در سرتاسر کشور در آماده باش قرار داریم و تمامی بیمارستان های دانشگاه های علومی پزشکی ما در کشور از آمادگی لازم برخوردار می باشد.

کریمی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای انجام اقدامات درمانی در چند حلقه در دستورکار قرار دارد، اظهارکرد: ۱۶ بیمارستان شامل چهار بیمارستان صحرایی و ۱۲ درمانگاه پیشبینی شده است. بیمارستان حضرت رسول که در مجاورت حرم مطهر قراردارد و با بیمارستان حضرت رسول در خیابان ستارخان متفاوت می باشد هم از آمادگی کامل برخودار است. سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران و بهداشت و درمان نیروهای مسلح هم در این طرح مشارکت داشته و آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود: همینطور در حلقه های دیگر بیمارستان هایی نطیر ضیائیان، بهارلو، فیروزآبادی، فیاض بخش، هفت تیر و… را به حالت آماده باش کامل درآوردیم و بیمارستان هایی مانند سینا، شهدای تجریش، امام حسین(ع) و… در آمادگی کامل قرار دارند و تیم های واکنش سریع برای تریاژ و… در بیمارستان ها و مراکز درمانی مستقر هستند.

معاون درمات وزارت بهداشت افزود: علاوه بر خدمات در ارتباط با درمان، اقداماتی در حوزه نظارت بر سلامت موادغذایی، آب شرب و… هم از جانب وزارت بهداشت در دستورکار قرار گرفته است و کارشناسان بهداشتی بر این موارد هم نظارت کامل دارند.

About Author