مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد فعالیت بیمارستان تخصصی هلال احمر ایران در مکه

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سومین اطلاعیه خود درباب وضعیت خدمت رسانی به زوار کشورمان در سرزمین وحی، اعلام نمود: از روز سوم خرداد و همزمان با اعزام حجاج ایرانی به عربستان تا حالا ۳۳ هزار خدمت درمانی به زوار ارائه شده و جلسات آموزشی و تبیینی پزشکان ایرانی مستقر در مکه و مدینه برای نظارت بر سلامت زوار بطور مستمر درحال برگزاری است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در سومین اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت درباب وضعیت خدمات رسانی به حجاج ایرانی و وضعیت سلامت آنها در کشور عربستان آمده است:
« ۱- هم اکنون باتوجه به ورود زوار به مکه و به تناسب تعداد زوار، پزشکان مرکز پزشکی هلال احمر نیز وارد مکه مکرمه و در مجموعه های درمانی مستقر می شوند. سپس جلسه توجیهی درباب نحوه استقرار در مجموعه ها، شرح وظایف و خدمات برای پزشکان برگزار و روزانه نیز جلسه ای برای توجیه نحوه خدمات رسانی به زوار، نحوه دریافت داروها، درخواست آمبولانس و… و. برگزار می گردد.
۲- پزشکان مستقر در مکه و مدینه روزانه ۸ ساعت به درمان زوار می پردازند و ۸ ساعت نیز مشغول آموزش به کاروان ها می شوند و با حضور در هتل ها، وضعیت حجاج دارای بیماریهای پرخطر را بررسی می کنند. حجاج «های ریسک»، بیش از ۲۰ هزار نفر هستند و پزشکان موظفند که قبل، حین و پس از ایام تشریق، سلامت این زوار را تحت کنترل داشته باشند.
۳- از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا آخر روز ۱۹ خرداد، در مجموع ۳۲ هزار و ۸۱۵ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر در مکه و مدینه به حجاج ارائه شده است.
۴-در این مدت، ۸۹۸۲ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل های محل اقامت زوار ایرانی و ۱۲۲۵ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص برای حجاج انجام شده است.
۵- در ۱۶ روز گذشته، ۱۸۰ مورد بستری اورژانس، ۵۵۲۵ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی و ۱۰۰۶ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی و… در مراکز درمانی ایران در مدینه و مکه به حجاج کشورمان ارائه شده است.
۶- هم اکنون تمام بخش های بیمارستان هلال احمر ایران در مکه فعال است و متخصصین درحال ارائه خدمت به زوار کشورمان هستند. تا حالا ۳ مورد عمل جراحی مربوط به شکستگی در بیمارستان هلال احمر و یک مورد نیز آنژیوپلاستی عروق قلب برای حجاج ایرانی انجام شده است.
۷- تعداد نسخ درمانگاه ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج از روز سوم خردادماه ۱۵ هزار و ۹۹ مورد بوده و ۷۸۱ مورد نیز خدمات امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام شده است.
۸- هم اکنون ۱۰ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و ۵ زائر در بیمارستان هلال احمر ایران در مکه بستری هستند.
۹- شرایط کلی سلامت زوار از بدو ورود تا امروز به نسبت سالهای قبل، مناسب بوده است.
۱۰- رعایت نکات بهداشتی، مصرف بموقع داروها در حجاج مبتلا به انواع بیماری، مصرف آب و مایعات فراوان در طول سفر، استفاده از لباس های نخی با رنگ روشن و موکول کردن زیارت به بامداد ها و شب ها (قبل از ساعت ۱۰ بامداد و پس از ۵ عصر)، کماکان با اهمیت ترین نکات برای حفظ سلامت زوار در روزهای حج است.»

منبع:

About Author