اختصاص ۱ و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش فست فود باز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی امسال اطلاع داد و اظهار داشت: با توافقات خوبی که در دولت صورت گرفته است در سالجاری، دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می کنند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی با اعلان اینکه در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی دانشمندان جوان، مؤمن و متخصص ایرانی کار های جهادی انجام داده اند، گفت: قرارگاهی با نام دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده که در این قرارگاه، همه عوامل مؤثر در تهیه دارو و تجهیزات، حضور پیدا می کنند و توافقاتی صورت می گیرد که همه ملزم به اجرای آنها هستند.
وی اظهار داشت: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فعالیت بین سازمانی است یعنی سازمان های مختلفی همچون بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، تأمین اجتماعی و وزارت اقتصاد در این فرایند موثرند و کم کاری هر یک می تواند سبب اختلال در تولید و تأمین دارو شود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات خوبی در دولت صورت گرفته؛ بطوریکه سال جاری دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می کنند و یک و نیم میلیارد به این حوزه اختصاص یافته است.

About Author