خضریان: وزارت بهداشت ملزم به استفاده از تجهیزات پزشکی تولید شرکت های دانش بنیان داخلی شد

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، سخنگوی کمیسیون اصل نود از بررسی مشکلات شرکتهای تأمین و تولید تجهیزات پزشکی در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد و اظهار داشت: وزارت بهداشت هم ملزم به استفاده از تجهیزات پزشکی ساخته شده در شرکتهای دانش بنیان داخلی شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود اظهار داشت: این جلسه در مورد نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در ارتباط با انرژی های تجدیدپذیر و همینطور پیرامون پیگیری مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برگزار شد.
وی توضیح داد: انرژی های تجدید پذیر در کنار اثرات مثبت زیست محیطی و همینطور هزینه پایین تولید می تواند در اقتصاد بنگاه های خرد تولید کننده انرژی عملکرد مثبت داشته باشد. قانون هم پیشبینی های حمایتی دارد از قسمتهایی که مبادرت به بهره برداری از انرژی های تجدید پذیر بخصوص انرژی خورشیدی داشته باشند.
خضریان اضافه کرد: در این نشست رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از اقدامات این کمیته برای خوداشتغالی مددجویان در قسمت تولید انرژی عرضه کرد که بر این اساس حدود ۴۵۰۰ نیروگاه خورشیدی با حمایت های انجام شده توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد که دولت موظف به خرید تضمینی از آنها است. اما هزینه تمام شده تأمین تجهیزات در این عرصه به علت نوسانات ارزی رو به افزایش است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی هم اقدامات مشابهی در زمینه راه اندازی نیروگاه های کوچک برق خورشیدی انجام داده اند، اما با مشکلاتی نظیر افزایش هزینه ها مواجه بودند که در این نشست ضمن استماع گزارش سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و مرکز پژوهش های مجلس مقرر شد بدهی دولت به تولیدکنندگان انرژی های تجدیدپذیر پرداخت گردد و وام های گروههای زیر پوشش نهادهای حمایتی که مبادرت به تولید انرژی تجدیدپذیر کرده اند به مدت ۶ ماه استمهال شوند.
خضریان در توضیح دستور دیگر این کمیسیون در مورد بررسی مشکلات شرکتهای تأمین و تولید تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی عدم تخصیص ارز، مشکل تأمین قطعات، دوگانگی در صدور مجوزهای مختلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت و سردرگمی بین بخش های مختلف دولت، تعارض منافع با وزارت بهداشت بعنوان یکی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و تأمین نقدینگی برای سرمایه در گردش را از اصلی ترین مشکلات خود در این عرصه مطرح نمودند.
خضریان افزود: مقرر شد طی ۱۰ روز آینده مطالبات شرکتهای دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی از بیمه سلامت پیگیری شده و برای پرداخت آن اقدامات لازم صورت گیرد. همینطور وزارت بهداشت هم ملزم به استفاده از تجهیزات پزشکی ساخته شده در شرکتهای دانش بنیان داخلی شد.

منبع:

About Author