فست فود باز: فست فود باز: وزارت بهداشت عربستان سعودی در بحبوحه افزایش دما به زوار حج درباره ی گرمازدگی هشدار داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از العربیه، وزارتخانه بهداشت عربستان تاکید کرده که استفاده از چتر، نوشیدن مایعات فراوان، پرهیز از فعالیت بدنی و رعایت نکات بهداشتی می تواند به صیانت از زوار در مقابل گرمازدگی یا استرس گرمایی کمک نماید.
حج امسال در گرمای نزدیک به ۴۵ درجه سانتیگراد در حال برگزاری است که چالش اصلی حج امسال شده است. بنابر آن چه پزشکان حاضر در حج تا کنون گزارش کرده اند گرمازدگی یکی از رایج ترین بیماریها بین زوار بوده است.
گرمازدگی می تواند بعد از قرار گرفتن در معرض دمای بالا رخ دهد و اغلب با کم آبی بدن هم راه است و علایم متفاوتی شامل گیجی، تعریق زیاد، ضربان قلب سریع، غش، خستگی، سردرد، گرفتگی عضلات یا شکم، تهوع، استفراغ، اسهال و رنگ پریدگی پوست دارد. گرمازدگی بدون دخالت پزشک می تواند به مغز و سایر اندام های حیاتی لطمه برساند و حتی موجب مرگ شود.
خبرگزاری عربستان سعودی در گزارشی اعلام نموده که حدود ۲۱۷ تخت بیمارستانی برای درمان احتمالی گرمازدگی زوار در مراسم حج مختص کرده است. اداره کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی نیز تا حالا ۱۰ هزار چتر بین زوار توزیع کرده اند.
آب زمزم نیز در سراسر اماکن برای نوشیدن زوار در مسافرت دردسترس است.

مناسک حج امسال در حالی از تاریخ ۲۶ ژوئن تا اول جولای (۵ تا ۱۰ تیرماه) برگزار می گردد که بنابر اعلام مقامات عربستانی امسال شاهد بزرگترین حج در دوران بعد از کرونا هستیم. اولویت حج امسال با کسانی بوده که قبلاً در این مناسک مذهبی واجب برای مسلمانان شرکت نکرده اند؛ برای اینکه عربستان انتظار دارد در این فصل از حج از بیش از ۲.۵ میلیون زائر حج میزبانی کند.

منبع:

About Author