در دیدار روسای هلال احمر ایران و عربستان عنوان شد افزوده شدن زبان فارسی به اپلیکیشن کمکم کن برای حجاج

فست فود باز: فست فود باز: رییس جمعیت هلال احمر کشورمان با رییس جمعیت هلال احمر عربستان در مکه مکرمه دیدار و درباره ی توسعه همکاریهای دوجانبه در امتداد ارتقاء خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی گفت و گو کرد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر در حاشیه دیدار با دکتر جلال در عربستان اظهار داشت: عربستان، یک اپلیکیشن به نام «کمکم کن» دارد که زوار هر کمک درمانی و امدادی نیاز داشته باشند با ورود به این اپلیکیشن و درخواست، کادر درمانی به کمک بیمار می آیند. این اپلیکیشن زبان فارسی ندارد که قرار شد با کمک هلال احمر ایران و برای حج آینده، زبان فارسی هم به اپلیکیشن اضافه شود.
وی افزود: برنامه ریزی هایی نیز برای سال آینده انجام شد که تیمی از امدادگران ایران جهت کمک به هلال احمر سعودی، به این کشور اعزام شود.
رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: قرار شد تا برای اعزام بیماران ایرانی به جده و از جده به ایران، هلال احمر عربستان آمبولانس در اختیار هلال احمر کشورمان قرار دهد. به اضافه این که، برای تردد آمبولانس های هلال احمر ایران در عربستان و در راستای رفاه بیشتر حال حجاج ایرانی با تمام معافیت ها و خاصیت هایی که آمبولانس های عربستان دارد، توافق شد وتسهیل تردد ویژه آمبولانسهای جمعیت هلال احمر ایران در وضعیت بحران هم تصویب شد
وی ضمن اشاره به اینکه همکاری خوبی بین ما و درمانگاه ها وبیمارستانهای سعودی برقرار است، اظهار داشت: برای هوشمندسازی فعالیت ها قرار شد که همکاری ها را توسعه دهیم. طرح جدیدی برای سال آینده و بخصوص برای پیشگیری از گرمازدگی حجاج در این عرصه انجام می دهیم.
وی ادامه داد: قرار شد تا کتابی با همکاری مشترک دو جمعیت ملی برای به اشتراک گذاری تجربیات و فعالیتهای امدادی و بهداشتی و درمانی تدوین شود.
رییس جمعیت هلال احمر، افزود: یکی دیگر از موضوعات بررسی و توافق شده در این نشست، حضور و استقرار پزشکان ایرانی در بیمارستان های سعودی در روزهای حج تمتع بود.
کولیوند اظهار داشت: استقرار کادر درمان ما در مسیرهایی که زوار تردد می کنند، در منی تا رمی جمرات، منی تا مکه و عرفات تا مشعر و مشعر تا منی، از دیگر موارد توافق شده با هلال احمر عربستان در این نشست بود.
وی ادامه داد: درباب راه اندازی دانشگاه سلامت و امداد و نجات با همکاری دو جانبه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بر طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در این نشست، دکتر جلال رییس هلال احمر عربستان، از برگزاری اینطور ملاقات ها تشکر کرد و اظهار داشت که این جلسات موجب هم افزایی و بالا بردن کیفت خدمات به حجاج می شود.

منبع:

About Author