کمیته علمی کشوری کرونا اعلام کرد پایان استفاده همگانی از ماسک

به گزارش فست فود باز، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای مبتنی بر نظر کمیته ی علمی کشوری کرونا کرونا از پایان شرایط اضطراری کرونا و استفاده همگانی از ماسک اطلاع داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، در اطلاعیه وزارت بهداشت آمده است: « با عنایت به اعلام کمیته ی علمی کشوری کرونا لازم نیست همه افراد جامعه ماسک بزنند.
بر مبنای نظر این کمیته در خصوص شرایط با ثبات کنونی و پایان وضعیت اضطراری کرونا، به جای سفارش عمومی به کل جامعه جهت استفاده از ماسک، تاکید می شود صرفاً افرادی که دارای سن بالا، بیماری زمینه ای، نقص ایمنی، بیماری های کلیوی، قلبی، ریوی و کبدی هستند و هم کسانی که در تماس مستقیم با فردی بوده اند که مشکوک یا بطور قطع مبتلا به کرونا بوده است، باید از ماسک استفاده نمایند.
همینطور در مورد مراکز بهداشتی و درمانی در مناطقی که انتقال عمومی یا خوشه ای کووید۱۹ گزارش شده باشد، استفاده از ماسک برای همه شامل کارکنان و مراجعان این مراکز، سفارش می شود ولی در مناطقی که انتقال قطعی به صورت تک گیر وجود داشته باشد، استفاده از ماسک صرفاً برای کارکنان درگیر با بیماران سفارش می شود.»

منبع:

About Author