زنگنه خبر داد هزینه درمان مردم کاهش پیدا می کند

فست فود باز: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کیمسیون برای کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم آگاهی داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، محسن زنگنه در توضیح جلسه بامداد امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون، سهم پرداختی و هزینه های درمانی از جیب مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند؛ همین طور در مصوبه دیگری دولت مکلف شد تا پایان برنامه هفتم توسعه، استقرار صد درصدی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا نماید. همه ارائه دهندگان خدمات سلامت مکلف به رعایت تعرفه های دولتی شده و اجرائی نشدن قانون نیز جرم خواهد بود.
وی افزود: کمیسیون در مصوبه دیگری وزارت بهداشت را مکلف به استانداردسازی ارائه خدمات درمانی و کاهش خدمات کاذب و القایی تا انتهای سال اول برنامه هفتم توسعه کرد و باید استاندارد خدمات درمانی و راهنمایی تجویز دارو ابلاغ شود؛ دولت نیز مکلف به نظارت شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه توضیح داد: با وجود اینکه دولت هزینه های زیادی برای ارائه خدمات بیمه ای بیماران پرداخت می کند اما باز هم مردم در عرصه درمان مشکل دارند پس کمیسیون تلفیق مصوباتی داشت تا پزشکان بیماران را به مراکز خدمات خاص ارجاع ندهند. برای این مساله جرم انگاری هم شده تا بخش زیادی از هزینه های درمانی مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند.
زنگنه در آخر اظهار داشت که کمیسیون مصوباتی برای رفع اشکال کمبود خدمات اورژانس و هلال احمر در مناطق محروم نیز داشت.

About Author