به گزارش فست فود باز، خراسان رضوی دانشمندان دانشگاه اوکلند در نیوزیلند درحال انجام تحقیقی با استفاده از پودر فیجوا جهت کمک به کاهش وزن و معکوس کردن پیش دیابت با هدف جلوگیری از دیابت نوع ۲ در بزرگسالان در معرض خطر هستند.
به گزارش سایتک دیلی، از آنجاییکه بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر در نیوزیلند تحت تأثیر دیابت نوع ۲ قرار دارند، یافتن اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این چالش مهم سلامتی خیلی مهم است اما آیا میتوان چاره ای یافت؟
تحقیقی به نام فردیناند، یک برنامه کاهش وزن و حفظ وزن ۶ ماهه است که طی آن به بزرگسالان مبتلا به قند خون بالا هر روز حدود یک گرم پودر میوه کامل فیجوا (یا یک دارونما) داده می شود.
محقق اصلی و استادیار، جنیفر مایلز چان که خویش را «خو گرفته به فیجوا» توصیف می کند، در مورد پتانسیل پودر فیجوا برای معکوس کردن پیش دیابت هیجان زیادی دارد. از نظر تئوری، پودر فیجوا فواید کاهش وزن را زیاد می کند و منجر به بهبود سطح قند خون می شود.
یک تحقیق کوتاه مدت در ایران به فواید فیجوا برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره نموده است. تحقیق فردیناند بر طبق این تحقیق ایرانی، بعنوان نخستین کارآزمایی بالینی بلندمدت در جهان روی فواید فیجوا با هدف معکوس کردن خطر مبتلا شدن به دیابت در افراد مبتلا به پیش دیابت (افرادی که قند خون بالا دارند، اما هنوز دیابت ندارند) بنا خواهد شد.
در دو ماه اول تحقیق، شرکت کنندگان شاید ۵تا ۱۰ درصد از وزن خویش را از راه یک برنامه جایگزین وعده های غذایی مجانی مانند سوپ ها، شیک ها و فرنی ها همینطور ماکارونی و غذاهای برنجی، تحت نظارت یک متخصص تغذیه از دست بدهند سپس طی چهار ماه آینده بر حفظ این کاهش وزن تمرکز خواهد شد.
بر مبنای آزمایش قند خون ناشتا، شرکت کنندگان باید دارای اضافه وزن یا چاقی باشند، در سنین ۱۸ تا ۷۰ سال و در معرض خطر بالای دیابت نوع ۲ (اما فاقد دیابت) باشند.
مایلز چان می گوید: ما در واقع می خواهیم به افرادی که در مرز مبتلا شدن به دیابت هستند کمک نماییم تا خطر مبتلا شدن به دیابت را کاهش دهند اما خیلی از مردم امکان دارد از بالا بودن سطح قند خون خود آگاه نباشند ازاین رو لازم نیست از قبل بدانید که آیا پیش دیابت دارید یا خیر؛ ما می توانیم آنرا برای شما آزمایش نماییم.
شرکت کنندگان علاوه بر پتانسیل معکوس کردن خطر دیابت و فواید بی شمار کاهش وزن، اطلاعات بیشتری در مورد سلامت خود خواهند یافت. شرکت کنندگان سفارش های رژیم غذایی و کاهش وزن گسترده، آزمایش های دقیق خون، اسکن ترکیب بدن و بررسی قند را دریافت خواهند کرد.
مایلز چان تصریح کرد: مزیت اضافه شده، دو ماه وعده های غذایی مجانی است.
این تحقیق با حمایت چالش ملی علوم تغذیه با ارزش بالا، توسط واحد تغذیه انسانی دانشگاه با همکاری یکی از بزرگترین موسسات تحقیقاتی نیوزیلند، موسسه مالاگان و تحقیقات گیاهی و غذایی در حال انجام می باشد.

About Author