فست فود باز: خراسان رضوی دردهای عضلانی و اسکلتی کارکنان اداری را بیش از دیگران تحت تاثیر قرار می دهد.
به نقل از نیوز، گروه سلامت ترکیه اعلام نمود که دردهای اسکلتی- عضلانی مکرر، بر کیفیت زندگی افراد تاثیر منفی می گذارد و می تواند برمبنای سن، جنسیت و خاصیت های فردی متفاوت باشد.
پروفسور دکتر فیگن آیهان، متخصص در طب فیزیکی، توانبخشی و طب درد از گروه سلامت مدیکانا اظهار داشت که کارکنان اداری بطور معمول با درد گردن و کمر ناشی از استفاده طولانی از کامپیوتر بدنبال کمک هستند.
وی با اشاره به اینکه درد ستون فقرات شامل رشته های مختلفی می شود، اظهار داشت: متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، طب درد و روماتولوژی این دردها را با هم ارزیابی می کنند.
وی افزود که کارکنان اداری اغلب برای درد گردن و کمر ناشی از استفاده طولانی مدت از کامپیوتر، همچون شکایات مربوط به گردن درد ناشی از فتق دیسک گردن بدنبال کمک هستند.
آیهان اظهار داشت که کمردرد در مشاغل سخت بدنی و مدیران کم تحرک رایج است که منجر به کاهش نیروی کار می شود.
وی بر لزوم انجام آزمایش های پیشرفته در مواردی مانند فتق کمر، تروما، عفونت، سرطان و روماتیسم اصرار کرد.

آیهان اظهار داشت: درد مفاصل در مشکلات اسکلتی عضلانی شایع است.
وی بیان کرد: در بیماریهای روماتیسمی، تورم متقارن دردناک در دست ها، پاها و انگشتان دست منجر به مشکلات گرفتن و راه رفتن می شود.
درد مکانیکی زانو، بطور معمول در ورزشکاران جوان، از ساختارهایی مانند مینیسک و رباط ها ناشی می شود، در صورتیکه در افراد مسن و چاق، اغلب به سبب آرتروز است. درد شانه، دومین مشکل شایع مفصل، می تواند ناشی از فشار بیش از اندازه در ورزشکاران باشد و در بیماران دیابتی موجب پارگی تاندون می شود.
وی با تأکید بر اهمیت گوش دادن دقیق به شرح حال بیمار در طول مراحل تشخیصی اظهار داشت: نوع درد را عمدتاً بوسیله سوالات شخصی تعیین و در معاینه فیزیکی نه فقط ناحیه مربوطه بلکه کل ستون فقرات را برای ارجاع احتمالی درد ارزیابی می نماییم.
برای درد خفیف کوتاه مدت، آزمایش های تشخیصی گسترده ممکنست لازم نباشد با این وجود، در موارد مشکوک به لطمه تروماتیک، عفونت، بیماری روماتیسمی، اختلال متابولیک یا متاستاز سرطان، به آزمایش های پیشرفته تر می رویم.

این مورد ممکنست شامل آزمایش خون معمولی باشد. آزمایش ها و آزمایش های اضافی برمبنای شرایط مشکوک به انجام می رسد و برای درد مداوم که به روش های ساده پاسخ نمی دهد، به مهارتهای تصویربرداری روی می آوریم.
آیهان می گوید: درمان های متنوع برای دردهای اسکلتی عضلانی شامل سوزن خشک (درای نیدلینگ)، تزریق، فرکانس رادیویی، اوزون تراپی، اسید هیالورونیک، درمان های ضد روماتیسمی و مکمل های غذایی است.
مدیریت درد با تمرینات سبک آغاز می شود. تنفس صحیح و بحث در مورد درمان، همراه با حمایت روانشناس، برای درد مزمن مهم است. به اشتراک گذاشتن تجربیات، سرگرمی ها، کارهای اجتماعی، خواب خوب و مهارتهای آرامش بخشی مانند مدیتیشن به کاهش درد کمک می نماید. تفکر مثبت، ورزش و ترک عادت های مضر مهمست.
وی اشاره کرد: برای حفظ مفاصل خود هوشمندانه و نه سخت، کار کنید.

منبع:

About Author