گزارش محققان سوئیسی؛ ویتامین D در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی موثر نیست

فست فود باز: فست فود باز: تاثیر ویتامین D بر جنبه های مختلف سلامت و مکانیسم های زیربنای آن، کانون تحقیقات بسیاری است. مطالعات قبلی این ماده مغذی را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط دانسته اند.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، پژوهشگران بنیاد تغذیه و سلامت سوئیس به بررسی ارتباط بین مصرف مکمل ویتامین D و کاهش خطر ابتلاء به حوادث قلبی عروقی پرداخته اند.
ویتامین D یکی از مواد مغذی ضروری بدن برای حفظ سلامتی است. نه فقط به اطمینان از قوی ماندن استخوان ها کمک می نماید، بلکه از سیستم ایمنی بدن نیز حمایت می کند و به تنظیم عملکردهای سلولی در سراسر بدن، همچون عملکرد سلول های مغزی کمک می نماید.
در چند سال گذشته، برخی از مطالعات انجام شده است که ویتامین D را با سایر مزایای سلامتی، همچون بهبود سلامت قلب و عروق، مرتبط می کند.
با این حال، در مطالعه جدید، هیچ ارتباطی بین داشتن سطوح طبیعی ویتامین D و کاهش بیماری قلبی عروقی یا خطر کلی مرگ یافت نشد.
به گفته پژوهشگران، «نقش ویتامین D در بیماریهای قلبی عروقی هنوز مورد بحث است و شواهد قوی در خصوص این که مکمل ویتامین D می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد وجود ندارد. به همین ترتیب، این که آیا مکمل برای بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی عروقی قرار دارند و با کمبود ویتامین D مواجهند، باتوجه به نتایج بیماری قلبی عروقی مفیدست یا خیر، مستحق بررسی بیشتر است.»
بیماری های قلبی عروقی همچنان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سرتاسر جهان است و باوجود پیشرفت در رویکرد های درمانی، استراتژی های پیشگیری کارآمدی مورد نیاز است که رژیم غذایی بطور قطع یک جزء مهم در آنست.

منبع:

About Author