محققان می گویند؛ دود اگزوز خودرو به حاملگی زنان صدمه می زند

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، آلودگی هوا ناشی از ترافیک سنگین امکان دارد سبب ایجاد عوارض حاملگی و نگرانی های سلامتی برای نوزادان شود.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققانی که بیشتر از ۶۰۰۰۰ ثبت تولد را با داده های پایش هوا مطابقت دادند، دریافتند زنان حاملگی که در یک منطقه شهری با سطوح بالای دی اکسید نیتروژن زندگی می کنند، نرخ زایمان زودرس بالاتری دارند.
طبق مطالعه مرکز پزشکی دانشگاه تکزاس، زایمان زودرس به معنای زایمان پیش از هفته ۲۸ حاملگی است. محققان همینطور شاهد افزایش پذیرش در قسمت مراقبت های ویژه نوزادان، مشکلات تنفسی نوزادان و سایر نتایج نامطلوب بودند.
دی اکسید نیتروژن جز اصلی دود اگزوز وسایل نقلیه موتوری است.
دکتر «دیوید نلسون»، محقق ارشد، اظهار داشت: «این یافته ها نشان داده است که آلودگی هوا ناشی از ترافیک سنگین یک تهدید مهم برای افراد آبستن و همینطور سلامت فرزندشان بعد از زایمان است.»
نلسون تصریح کرد: «رابطه بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و شرایط تنفسی دوران کودکی و بزرگسالی به خوبی ثابت شده است، اما این مطالعه در شناسایی نتایج آن برای جنین درون رحم، جدید است.»
نتایج مطالعه نشان داد که مابین میزان آلودگی هوا و زایمان زودرس ارتباط وجود دارد.
محققان داده های پایگاه داده سیستم کیفیت هوای آژانس محافظت از محیط زیست ایالات متحده را با نتایج حاملگی برای خانمهایی که در ۱۶ کیلومتری ایستگاه نظارت بر هوا زندگی می کردند، مقایسه کردند.
این تیم میانگین قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن را برای زنان جداگانه برای هر سه ماه محاسبه کرد و سپس اثر آنرا ارزیابی کرد.
یافته ها نشان داد که سطوح بالاتر قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن در طول حاملگی به صورت قابل توجهی با زایمان های زودرس، همچون زایمان های خود به خودی زودرس، و همینطور افزایش بستری شدن در قسمت مراقبت های ویژه نوزادان و وزن کم هنگام تولد مرتبط می باشد.
محققان ارتباط های دردسرساز دیگری همچون میزان بالاتر تشخیص مشکلات تنفسی، حمایت تنفسی و ارزیابی سپسیس برای نوزادان را مشاهده نمودند.
احتمال زایمان زودرس در کمتر از هفته ۲۸ حاملگی برای حاملگی هایی که در معرض بالاترین میزان آلودگی هوا قرار داشتند، هشت برابر بیشتر از حاملگی هایی بود که پایین ترین میزان آلودگی را داشتند.

منبع:

About Author