رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان: ۲۳۴ هزار نفر در چالش ملی سلامت سمنان غربالگری شدند

فست فود باز: فست فود باز: رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مشارکت ۲۳۴ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه در چالش ملی سلامت و مقابله با دیابت و فشار خون مشارکت و غربالگری شدند.

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، از اجرای پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری در مقابل بیماری فشار خون و دیابت در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان آگاهی داد و بیان کرد: ۲۳۴ هزار نفر در این پویش حضور و غربالگری شدند.
وی با اعلان اینکه این میزان شامل بیش از ۷۰ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان است، ابراز کرد: جمعیت افراد بالای ۱۸ سال حدود ۳۰۸ هزار نفر در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مخاطب این پویش هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اعلان اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال تا روز شنبه سی ام دی ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند تا در چالش ملی سلامت شرکت نمایند، اشاره کرد: افراد بالای ۱۸ سال می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود، در این پویش شرکت نمایند.
قدس با اعلان اینکه از افراد در این مراکز آزمایش چربی، قند خون و فشار خون بصورت رایگان گرفته می شود، اظهار داشت: در غربالگری انجام شده مشخص شد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم تحت پوشش دانشگاه در مرحله پیش دیابت هستند و خودشان هم خبر نداشتند.
وی با اعلان اینکه ۴۹ هزار از مردم جامعه تحت پوشش دانشگاه که در غربالگری شرکت کردند نیز در مرحله قبل از فشار خون قرار دارند، اظهار داشت: هدف از پویش دریافت همین اطلاعات کاربردی و تسریع در درمان است.
به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، قند ۱۲۶ به بالا و فشار خون ۱۴ روی ۹ به بالا در زمره فاکتورهای دیابت و همین طور فشار خون است که افراد برای درمان تکمیلی به لابراتوار فرستاده می شوند.
گفتنی است استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی مستقل در سمنان و شاهرود است و همین مورد سبب شده تا مجموع آمار این دو دانشگاه عملکرد شاخص سلامت استان سمنان را شامل شود.

About Author