محققان هشدار می دهند؛ پارو کردن برف خطر حمله قلبی را زیاد می کند

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، به قول محققان، پارو کردن برف فراتر از یک کار طاقت فرسا است، و می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، انجمن قلب آمریکا اخطار می دهد که برف پارو کردن خطر حمله قلبی یا ایست قلبی ناگهانی را زیاد می کند.
این انجمن می گوید: «پارو کردن برف در بین فعالیتهای بدنی که استرس مضاعفی بر قلب وارد می کند، جایگاه برجسته ای دارد، بخصوص برای افرادی که به ورزش منظم عادت ندارند.»
«بری فرانکلین»، مدیر قلب و عروق پیشگیرانه و توانبخشی قلبی در بیمارستان کورول میشیگان، می گوید: «پارو کردن برف کمی از پیاده رو امکان دارد کار سختی به نظر نرسد. اما بر مبنای تحقیقاتی که انجام داده ایم، فشار برف سنگین امکان دارد به اندازه یا حتی بیشتر از انجام تست استرس روی تردمیل برای قلب سخت باشد.»
فرانکلین توضیح داد که پارو کردن برف به طور عمده کار با دست است، که بیشتر از کار با پا برای قلب سخت تر است.
وی اظهار داشت: «علاوه بر این، افرادی که برای بلند کردن یک پارو سنگین برف تلاش می کنند اغلب به صورت ناخودآگاه نفس خویش را حبس می کنند که سبب افزایش شدید ضربان قلب و فشار خون می شود.»
از آنجاییکه مردم بیشتر در حین پارو زدن بی حرکت می ایستند، پاهایشان در حین کار زیاد حرکت نمی نماید. این روند منجر به تجمع خون در پاها می شود و قلب را از تأمین خون اکسیژن دار محروم می کند.
و در نهایت، هوای سرد سبب انقباض رگ های خونی در سرتاسر بدن، افزایش فشار خون و انقباض عروق منتهی به قلب می شود.
فرانکلین در ادامه اضافه کرد: «حرکت پارو کردن برف برای بدن شما خیلی سخت و طاقت فرسا است و می تواند سبب افزایش قابل توجه ضربان قلب و فشار خون شما شود. همراه با این حقیقت که قرار گرفتن در معرض هوای سرد می تواند رگ های خونی را در سرتاسر بدن منقبض کند.»
فرانکلین اظهار داشت: «برف پارو کردن بخصوص برای افرادی که از قبل خطرات قلبی دارند، مانند افراد چاق، سیگاری ها، دیابتی ها و بازماندگان حملات قلبی یا سکته قبلی نگران کننده است.»
وی تاکید می کند: «افرادی که دارای این خصوصیت ها هستند و کسانی که جراحی بای پس یا آنژیوپلاستی عروق کرونر انجام داده اند، به آسانی نباید در هیچ شرایطی برف را پارو کنند.»

منبع:

About Author