محققان می گویند؛ برنامه آموزشی پس از مدرسه به سلامت روان نوجوانان صدمه می رساند

به گزارش فست فود باز، یک مطالعه جدید نشان داده است فعالیتهای مختلف پس از مدرسه برای سلامت روان دانش آموزان مضر است.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، محققان همینطور دریافتند که این فعالیتهای مختلف پس از مدرسه نظیر تدریس خصوصی، کلاس های ورزشی، و حتی تکالیف زیاد مدرسه، بعید است که برای دانش آموزان مفید باشد.
«کارولینا کائتانو»، محقق ارشد و استادیار اقتصاد در کالج بازرگانی دانشگاه جورجیا، اظهار داشت: «بسیاری از مردم فکر می کنند زمان بیشتر مطالعه یا تدریس خصوصی منجر به نمرات بهتر می شود، اما مطالعه جدید نشان داده است که این گونه نیست.»
کائتانو در بیانیه خبری دانشگاه اظهار داشت: «ما دریافتیم که تاثیر فعالیتهای اضافی بر مهارت های شناختی، اساساً صفر است. و آن چه شگفت آورتر است اینست که این فعالیت ها بر مهارت های غیرشناختی کودک تاثیر منفی دارد.»
کائتانو اظهار داشت: «به عبارت دیگر، آموزش های اضافی سبب می شود دانش آموزان دبیرستانی توانایی های اجتماعی و عاطفی همچون آرامش، کنترل عاطفی، انعطاف پذیری و ارتباطات را از دست بدهند.»
به گفته محققان، در ابتدا، یک ساعت بیشتر مطالعه، تدریس خصوصی یا فعالیتهای گروهی به دانش آموزان کمک می نماید تا عملکرد تحصیلی خویش را بهبود بخشند.
کائتانو اظهار داشت: «اما هر چه دانش آموز زمان بیشتری را صرف یادگیری بیشتر کند، زمان کمتری برای استراحت، معاشرت آزادانه یا خواب دارد؛ فعالیتهایی که برای مهارت های زندگی و حفظ دانش پرارزش هستند.»
وی در ادامه اضافه کرد: «کمبود خواب و استرس می تواند سبب شود دانش آموزان هر گونه دستاورد علمی یا اجتماعی را که امکان دارد از راه فعالیتهای اضافی به دست آوردند، از دست بدهند.»
کائتانو اظهار داشت: «در نهایت، یک برنامه مملو از آموزش های اضافی می تواند سبب شود که بچه های پراسترس در نتیجه طولانی شدن بیش از اندازه، از اضطراب و افسردگی رنج ببرند.»
برای این مطالعه، محققان داده های دقیق ۴۳۰۰ دانش آموز ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را تحلیل و بررسی کردند.
این تیم متوجه شد که دانش آموزان دبستانی و راهنمایی در بالای منحنی هستند، به این مفهوم که آنها با بازدهی منفی از هر گونه فعالیت اضافی مواجهند.
کائتانو اظهار داشت که دانش آموزان دبیرستانی بدترین وضعیت را داشتند، چونکه نتیجه منفی از این کلاس های اضافی، در این دوره بیشتر ظاهر شد.
کائتانو تصریح کرد که اجازه دادن به دانش آموزان در بهره گیری از اوقات فراغت بیشتر می تواند به ایجاد نظم عاطفی و انعطاف پذیری آنها کمک نماید.

About Author