عین اللهی در جمع خادمان سلامت: مراجعه۱ ۵میلیون نفر به اورژانس

به گزارش فست فود باز، وزیر بهداشت از عرضه خدمات بستری به ۲۷۰ هزار نفر در بیمارستان ها از آغاز طرح سلامت نوروزی اطلاع داد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، بهرام عین اللهی در جمع خادمان سلامت در دارالشفای حرم مطهر رضوی عنوان کرد: در روزهای نوروز، نیروهای دائمی و داوطلب از خراسان رضوی و خارج از این استان در شهر مشهد حضور یافته و به میهمانان نوروزی امام رضا (ع) خدمت رسانی می کنند که خوشبختانه آمادگی بالای تک تک آنها در عرضه خدمات به موقع به هموطنان مشهود است.
وی افزود: این نیروها خدمات سرپایی را باکیفیت مطلوب به زائرین و مجاوران عرضه می دهند و درصورتیکه دریافت خدمات بستری مورد نیاز باشد، فورا فرد، متناسب با نیاز وی به بیمارستان انتقال می یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دارالشفاء امام رضا (ع) در امر درمان کمک بزرگی به نظام سلامت می کند، تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پشتیبانی از بخش های مختلف این مجموعه همچون لابراتوار آن است؛ چون که بار مراجعات به بیمارستان ها را کاهش داده و پاسخگوی خیلی از مراجعات است.
وی اظهار داشت: در لابراتوار دارالشفاء حرم رضوی کارهای خوب بسیاری انجام شده، اما بعضی از تجهیزات این بخش باید بروزرسانی شود.
عین اللهی ضمن اشاره به دیداری که با حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مسافرت قبلی خود به مشهد داشت، اضافه کرد: در این نشست بر حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجموعه دارالشفاء حرم رضوی تاکید کردیم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هیات امناء ارزی برای به روز رسانی تجهیزات پزشکی این مجموعه مأموریت یافتند.
۸۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان ها انجام شد
عین اللهی در ادامه به عرضه گزارشی از خدمات طرح سلامت نوروزی پرداخت و اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی سال جاری تا انتهای روز گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس رجوع کردند که از این تعداد ۲۷۰ هزار نفر بستری شدند؛ همینطور ۸۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان ها انجام شد که ۲۰ هزار مورد آن در زمره اعمال اورژانسی بود.
وزیر بهداشت اظهار داشت: تابحال ۸۰ هزار بیمار از راه اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان ها منتقل شده اند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر آنها بیمار داخلی و مبتلا به سکته های قلبی و مغزی و ۲۰ هزار نفر دیگر مصدومان و مراجعان جاده ای بوده اند.
وی اضافه کرد: بیماران جاده ای تنها در ارتباط با تصادفات نیستند بلکه با عنایت به استقرار پایگاه های جاده ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در حین سفر گرفتار عارضه شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد احتیاج به پایگاه های اورژانس رجوع می کنند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: در طول سال، خدمات درمانی اورژانسی و انتخابی در بیمارستان ها صورت می گیرد و در تعطیلات نوروزی بیشترین تمرکز بر خدمات اورژانسی بوده و به همین جهت پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان حوزه درمان مکلفند مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در محل خدمت خود حضور داشته باشند؛ همینطور در این ایام اعمال جراحی غیراورژانسی انجام نشده و این اعمال به پس از تعطیلات نوروزی موکول می شود.
۷۱۰ هزار بازدید از مراکز و مجموعه های خدمات رسانی
عین اللهی با تکیه بر رعایت مسائل بهداشتی در روزهای نوروز اظهار داشت: در این خصوص تابحال ۷۱۰ هزار بازدید از مراکز و مجموعه های خدمات رسانی در حوزه های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز در سرتاسر کشور انجام شده است. حدود ۷۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم سازی شده و ۲۳۰۰ مرکز متخلف پلمب و صاحبان این مراکز به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد امروز بعد از زیارت بارگاه منور رضوی از دارالشفاء حرم رضوی، پایگاه اورژانس طبرسی، کمپ غدیر و قرارگاه عملیاتی ستاد خدمات سفر مشهد مقدس بازدید و ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی خادمان زائرین رضوی در حوزه سلامت بر تداوم عرضه خدمات مطلوب و با کیفیت به آنان تاکید نمود.

About Author