از رایج ترین خرابی هایی که ممکن است برای یخچال ویرپول رخ دهد، برفک زدن است. این ایراد، صرفا از طریق تعمیر یخچال ویرپول امکان پذیر خواهد بود.

از رایج ترین خرابی هایی که ممکن است برای یخچال ویرپول رخ دهد، برفک زدن است. این ایراد، صرفا از طریق تعمیر یخچال ویرپول امکان پذیر خواهد بود. حال برای انجام این امر، لازم است به درستی عوامل مرتبط با بروز این خرابی را شناسایی نمایید. هم چنین باید بتوانید یک به یک این عوامل را از طریق عیب یابی برطرف کنید.

البته فراموش نکنید که باید به درستی عامل اصلی این خرابی را تشخیص دهید. در غیر این صورت نمی توان مشکل برفک زدن یخچال ویرپول را برطرف نمود. تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران به طور کامل کلیه عوامل مرتبط با ایراد یخ زدگی یخچال ویرپول را شرح داده اند و در نهایت تمامی راهکار های لازم را برای رفع هر کدام آورده اند.

 

چگونه دلیل یخ زدگی یخچال ویرپول را تشخیص دهیم؟

برای شناسایی علت برفک زدن یخچال ویرپول، باید کلیه بخش هایی که با بروز این خرابی در ارتباط هستند، مورد عیب یابی قرار بگیرند. این امکان وجود دارد که این خرابی  از بخش های متفاوتی نشات بگیرد و مشکل ایجاد شده به قسمت های زیر از یخچال فریزر ویرپول وابسته باشند:

  • ایراد در درب یخچال ویرپول
  • مشکلات مربوط به سیستم دیفراست یخچال ویرپول
  • اشکال در به سیستم خنک کننده یخچال ویرپول
  • صحیح نبودن نحوه نگهداری از یخچال ویرپول

کامل بسته نشدن درب یخچال ویرپول

اگر درب یخچال ویرپول به طور کامل بسته نشود، هوای گرم و مرطوب به داخل یخچال نفوذ می ‌کند و باعث ایجاد برفک می ‌شود. برای رفع این مشکل، باید واشر درب این یخچال را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال ویرپول

هر بار که درب یخچال ویرپول باز می‌ شود، هوای گرم و مرطوب به داخل آن نفوذ می ‌کند. در صورتی که این اتفاق بیش از حد تکرار شود، ممکن است داخل کابین این یخچال دچار یخ زدگی شود.

بروز خرابی در المنت دیفراست یخچال ویرپول

 المنت دیفراست وظیفه دارد که برفک ‌های ایجاد شده روی اواپراتور را ذوب کند. در صورتی که المنت دیفراست دچار خرابی شود، برفک ‌ها ذوب نمی‌ شوند و به مرور زمان ضخیم ‌تر می ‌شوند. از این رو باید به صورت دستی برای یخ زدایی و از بین بردن برفک های این دستگاه اقدام نمایید.

ایراد در عملکرد ترموستات یخچال ویرپول

ترموستات وظیفه دارد که دمای داخل یخچال ویرپول را تنظیم کند. اگر ترموستات خراب شود، ممکن است دمای داخل یخچال بیش از حد سرد شود و رطوبت موجود در یخچال به یخ تبدیل گردد. از این رو باید ترموستات به خوبی عیب یابی شده و در نهایت در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام شود. توجه داشته باشید که ترموستات غیر قابل تعمیر بوده و لازم است حتما عوض کردن توسط یک تکنسین متخصص انجام پذیرد.

خراب شدن فن اواپراتور یخچال ویرپول

فن اواپراتور وظیفه دارد که هوای سرد را در داخل یخچال ویرپول به گردش درآورد. با بروز هر گونه خرابی در کارایی و عملکرد فن اواپراتور، هوای سرد به طور یکنواخت در داخل یخچال توزیع نمی ‌شود و ممکن است در برخی نقاط یخچال برفک ایجاد شود. از این رو از تعمیرکار یخچال ویرپول بخواهید تا فن اواپراتور را عیب یابی نموده و در صورت نیاز برای تعمیر و تعویض آن اقدام کند.

 

ایراد در لوله های اواپراتور یخچال ویرپول

در صورتی که لوله های اواپراتور دچار نشتی شوند، گاز مبرد از یخچال خارج می ‌شود و دمای داخل یخچال بالا می ‌رود و رطوبت موجود در یخچال به یخ تبدیل خواهد شد. باید لوله های اواپراتور به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت ایراد به وجود آمده برطرف شود. چنان چه در این زمینه تخصص ندارید، حتما با تکنسین متخصص تماس بگیرید.

معیوب شدن تایمر دیفراست یخچال ویرپول

تایمر دیفراست در ساختار یخچال ویرپول وظیفه دارد که زمان ذوب شدن برفک ‌ها را تنظیم کند. با خرابی و بروز ایراد در تایمر دیفراست، المنت دیفراست به موقع روشن نمی‌ شود و از ذوب شدن برفک ها جلوگیری خواهد شد. از این رو یخچال دچار یخ زدگی می شود.

خراب شدن ترمیستور یخچال ویرپول

ترمیستور وظیفه سنجش دمای داخل یخچال ویرپول را بر عهده دارد. با بروز ایراد و خرابی در عملکرد ترمیستور، ممکن است دمای یخچال به درستی تنظیم نشود و در نتیجه، برفک ایجاد شود. برای بررسی این مشکل، می‌ توانید از یک اهم ‌متر برای تست ترمیستور استفاده کنید. در صورت خرابی ترمیستور، باید آن را تعویض کنید.

کم بودن مقدار گاز مبرد در سیستم یخچال ویرپول

در صورتی که گاز مبرد یخچال ویرپول کم باشد، دمای داخل یخچال به اندازه کافی سرد نمی ‌شود و رطوبت موجود در یخچال به یخ تبدیل خواهد شد. لازم است از تعمیرکار یخچال ویرپول بخواهید تا با عیب یابی این دستگاه، محل نشتی گاز را تشخیص داده و مجدد برای شارژ گاز مبرد اقدام کند.

بروز مشکل در سیستم گردش هوا یخچال ویرپول

 چنان چه فن اواپراتور یا کانال‌ های گردش هوا مسدود شده باشند، هوای سرد به درستی در داخل یخچال ویرپول جریان نمی ‌یابد و این امر می ‌تواند منجر به ایجاد برفک در این دستگاه شود. برای رفع این مشکل، باید فن اواپراتور و کانال‌ های گردش هوا را بررسی و تمیز کنید.

 

خرابی کمپرسور یخچال ویرپول

کمپرسور وظیفه دارد که گاز مبرد را در سیستم خنک کننده یخچال ویرپول به گردش درآورد. با بروز هرگ ونه خرابی و ایراد در کمپرسور، سیستم خنک کننده یخچال کار نکرده و کارایی خود را از دست می دهد. از این رو دمای داخل یخچال بالا می ‌رود و رطوبت موجود در یخچال به یخ تبدیل می ‌شود. باید به کمک تکنسین متخصص عیب یابی کمپرسور را انجام دهید و در صورت نیاز برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

قرار دادن یخچال ویرپول در مکان گرم

 اگر یخچال در مکان گرمی قرار داده شود، احتمال ایجاد برفک افزایش می ‌یابد. حتما  یخچال را در محلی به دور از اجاق گاز و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

قرار دادن مواد غذایی گرم در یخچال ویرپول

 جای دادن مواد غذایی گرم در یخچال ویرپول باعث افزایش رطوبت داخل یخچال و ایجاد برفک می ‌شود. باید پیش از قرار دادن مواد غذایی داخل این یخچال، اجازه دهید تا به دمای محیط برسند تا فشار زیادی به کمپرسور نیز وارد نشود. توجه داشته باشید که لازم است برای عیب یابی و تعمیرات بخش های فنی، حتما با تعمیرکار یخچال ویرپول تماس بگیرید. چرا که ساختار این دستگاه تخصصی بوده و نیاز به مهارت و دانش فنی دارد.

About Author