تاکید استاندار مرکزی بر انسداد محورهای مواصلاتی فرعی و کنترل محورهای اصلی استان

به گزارش فست فود باز مرکزی استاندار مرکزی بر انسداد محورهای مواصلاتی فرعی و کنترل محورهای مواصلاتی اصلی با هماهنگی پلیس راه و نیروی انتظامی اصرار کرد و اضافه کرد: شناسایی راههای اضافی و کنترل مبادی ورودی و خروجی در دستور کار قرار گیرد و استمرار تعطیلی مراکز آموزشی و ورزشی نیز مورد تاکید قرارگاه زیستی استان است.
سیدعلی آقازاده در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که بوسیله ارتباط ویدئو کنفرانس با اعضای پدافند زیستی شهرستان انجام شد به بررسی وضعیت اقدامات در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار نمود: آخرین گزارشات دریافتی از روند شیوع بیماری کرونا در ساوه حاکی از شیب صعودی شیوع این بیماری است اما خوشبختانه آهنگ این شیب صعودی کندتر شده است و امروز شرایط بهتری در این شهرستان که آمار بالای مبتلایان را دارد حاکم است.
وی بیان کرد: از شروع شیوع این بیماری وضعیت ساوه نگران کننده بود اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته وضعیت بهتر شده است و امیدواریم با ادامه سیاست های پیشگیرانه روند مبتلاشدن کم شود.
استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر ایجاد محدودیت در جابجایی مسافرین به ویژه شهرستان های همسایه استان قم نظیر ساوه، دلیجان، آشتیان، تفرش و اراک شد و اضافه کرد: اعمال این محدودیت از همه فرمانداران و ستادهای شهرستانی مطالبه می شود. باید با جدیت این مساله تا آخرین روز اجرای طرح که معین نمی باشد چه روزی باشد پیگیری و محدودیت ها اجرایی شود.
وی اشاره کرد: در تعطیلات نوروزی نیز باید محدودیت جابجایی در حمل و نقل برون شهری عملیاتی شود و با حساسیت دوچندان سیاست های نظارتی اعمال شود. همین طور تست از مسافرین و تشدید اقدامات کنترلی با انجام غربالگری از دیگر برنامه هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
آقازاده بر انسداد محورهای مواصلاتی فرعی و کنترل محورهای مواصلاتی اصلی با هماهنگی پلیس راه و نیروی انتظامی اصرار کرد و اضافه کرد: شناسایی راههای اضافی و کنترل مبادی ورودی و خروجی در دستور کار قرار گیرد و استمرار تعطیلی مراکز آموزشی و ورزشی نیز مورد تاکید قرارگاه زیستی استان است.
وی بر فعالیت مراکز نقاهتگاهی باتوجه به بهبود یافتن حال بیماران نیز اصرار کرد و اضافه کرد: در شرایطی که روند وضعیت جسمی بیماران رو به بهبود است انتقال بیماران به نقاهتگاه در دستور کار حوزه سلامت قرار گیرد.
استاندار مرکزی در ادامه اظهار داشت: تابحال بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در استان مرکزی که یک سوم جمعیت استان را تشکیل می دهد، غربالگری شده اند و امیدواریم طی روزهای آینده تمامی جمعیت استان غربالگری شوند.
وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در حوزه غربالگری یکی از استان های موفق کشور است، اظهار داشت: همین طور غربالگری و ضدعفونی نقاط آلوده مورد تاکید قرارگاه زیستی است. متاسفانه حضور یک خانواده در شهرستان دلیجان منجر به آلوده شدن یکی از نقاط و حتی جانباختن یک نفر شده است که قرارگاه های زیستی شهرستان ها باید به محض اطلاع از نقاط آلوده نسبت به غربالگری و ضدعفونی اقدام نمایند.

منبع:

About Author