مطالعه جدید نشان می دهد؛ خوردن پرتقال به کاهش چاقی و مشکلات قلبی کمک می نماید

فست فود باز: نتایج مطالعه جدید نشان میدهد مصرف روزانه تنها دو و نیم لیوان آب پرتقال می تواند مانع از چاقی شده و خطر بیماری قلبی و دیابت را می کاهد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، پرتقال علاوه بر بهبود جوانه های چشایی، به کاهش چاقی و خطر بیماری های قلبی کمک می نماید.
مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه وسترن نشان میدهد وجود مولکولی در پرتقال و نارنگی موسوم به nobiletin به شکل قابل توجهی سبب کاهش چاقی و بازگشت عوارض جانبی منفی آن می شود.
تحقیق جدید اثبات می کند که موش های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب و با کلسترول بالا که nobiletin هم دریافت کرده بودند، به شکل قابل توجهی لاغرتر بوده و دارای میزان کمتر مقاومت انسولین و چربی های خون در مقایسه با موش های بودند که nobiletin دریافت نکرده بودند.
«مورای هاف»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وسترن، در این زمینه می گوید: «ما نشان دادیم که در موش های دارای علایم منفی چاقی، ما می توانیم از nobelitin برای معکوس کردن آن علایم استفاده نمائیم و حتی روند تشکیل پلاک در عروق خونی را که سبب تصلب شریان می شود را برگردانیم.»
با این حال پژوهشگران هنوز به عملکرد دقیق nobiletin پی نبردند. طبق فرضیه پژوهشگران، احتمالاً مولکول با تنظیم نحوه عملکرد چربی در بدن عمل می کند.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر دراین زمینه تاکید دارند.

منبع:

About Author