تجمع خانواده های بیماران مبتلا به کرونا مقابل بیمارستانی در مکزیک

به گزارش فست فود باز خانواده های یک شهر فقیرنشین اطراف پایتخت مکزیک که بیشترین درگیری را با کرونا در این کشور دارد، مقابل بیمارستان های این شهر تجمع کردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، خانواده های مکزیکی برای گرفتن خبر از نزدیکانِ بستری شده خود مقابل بیمارستان شهر اکاتپک تجمع کرده و با انتشار اخبار و تصاویری از اجساد رهاشده در بیمارستان این شهر خواهان تحویل اجسادِ عزیزانشان شده اند.
فیلم انتشار یافته از بیمارستان عمومی لاس آمریکاز در شهر اکاتپک نشان داده است اجساد بسیاری در اتاق ها و راهروها و حیاط این بیمارستان رها شده است.
این تجمع های اعتراضی خانواده ها سبب شده تا ده ها نیروی پلیس هم برای پیشگیری از ورود مردم به بیمارستان اعزام شوند.
بر مبنای داده های وزارت بهداشت مکزیک، اکاتپک، یک شهر طبقه کارگر با بیشتر از ۱.۷ میلیون نفر ساکن در خارج از مکزیکو سیتی ۴۰۷ مورد تائید شده از مبتلا شدن به کووید-۱۹ و ۲۸ مورد فوت ناشی از آنرا ثبت کرده است. این شهر کوچک یکی از بیشترین آمارهای مربوط به کرونا را در مکزیک به خود مختص کرده است.
به دنبال برگزاری این تجمع ها مقامات مکزیک اعلام نمودند بیمارستان لاس آمریکاز که توسط وزارت بهداشت کشور اداره می شود تلاش می کند عملیات تحویل اجساد به خانواده ها را تسریع کند.
در این بیانیه همینطور اعلام شده که هماهنگی با مراکز تشییع و تدفین جنازه در این منطقه با هدف تسریع در تحویل اجساد و پیشگیری از اشباع در ناحیه پاتولوژی بیمارستان صورت گرفته است.
مقامات همینطور برای بهبود ارتباط با خانواده ها تلاش می کنند اما بازدید از بیمارستان و ملاقات با بیماران برای پیشگیری از شیوع کروناویروس ممنوع شده است.
بنابر گزارش رویترز، بعضی از خانواده های مکزیکی با مسدود کردن مسیر یکی از بزرگراه های اطراف بیمارستان خواهان تحویل فوری اجساد عزیزان خود شده بودند.

About Author