شرایط سخت کادر درمانی مقابله با کرونا در ژاپن

فست فود باز: نتایج یک نظرسنجی حاکی از آنست که کادر درمانی ژاپن در خط مقدم مقابله با کرونا با شرایط بسیار سختِ کاری مواجه بوده و علاوه بر اینکه مجبور به استفاده چندباره از ماسک های یک بار مصرف هستند، اغلب هزینه اضافه کاری در شرایط سخت را نیز دریافت نمی کنند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، طی یک نظرسنجی از حدود ۱۷۰ پزشک که از اواخر آوریل تا ششم ماه مه به صورت آنلاین انجام شده است، سه چهارم پزشکان ژاپنی اعلام نمودند که به آنها دستور داده شده در خط مقدم مقابله با کروناویروس کار کنند، در صورتیکه چهار پنجم آنها می گویند هیچ گونه اضافه کاری برای کار در این شرایط دشوار دریافت نمی کنند.
این نظرسنجی همین طور نشان داده که ۷۰ درصد از پزشکان ژاپنی اعتقاد دارند که دولت نتوانسته وضعیت را به درستی کنترل کند.

ناکامی ژاپن در تهیه تجهیزات محافظتیِ برای کادر درمانی مقابله با کرونا
همین طور در صورتیکه جهان برای فراهم آوردن تجهیزات محافظتی برای کادر درمانیِ مقابله با کرونا با معضل روبه رو شده، پزشکان ژاپنی و سایر کارشناسان نیز می گویند که کوشش های دولت ملی و برخی دولت های محلی این کشور در ارائه کمک های مالی کافی و تجهیزات محافظتی به بیمارستان ها و کادر درمانی خود ناکام بوده است.
این نظرسنجی نشان داده که ۳۱ درصد از اعضای کادر درمانی از ماسک های N95 که برای جلوگیری از مبتلاشدن به کووید-۱۹ و محافظت از آنها ضروری می باشد، چندین بار و بعضاً بطور نامحدود استفاده می نمایند.
یک پزشک ژاپنی گفته که کادر درمانی این کشور تا زمانی که بندهای این ماسک ها فرسوده شده و از بین برود، از آنها استفاده می نمایند.
شینزو آبه، نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه وضعیت اضطراری را برای ۳۹ استان از ۴۷ استان ژاپن کنسل کرد که محدودیت ها را برای ۵۴ درصد از جمعیت آن رفع می کند. با این وجود منطقه بزرگ توکیو که یک سوم اقتصاد کشور را شامل می شود و سایر شهرهای بزرگ همچنان تحت محدودیت هستند.
بنا بر گزارش رویترز، ژاپن تابحال بدون احتساب موارد مبتلاشدن در کشتی دایموند پرینسس که در اوایل شیوع کروناویروس درگیر این بیماری شده بود، حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ مورد مبتلاشدن به کووید-۱۹ را تایید کرده که از این میان ۷۲۵ نفر جان خودرا از دست داده اند.

منبع:

About Author