استعفای ناگهانی مدیر سلامت عمومی کالیفرنیا

فست فود باز: بعد از آن که مشخص شد اشکالی در سیستم اطلاعات داده های ایالتیِ کالیفرنیا وجود دارد که موارد جدید مبتلاشدن به ویروس کرونا را گزارش نکرده، مدیر سلامت عمومی این ایالت بطور ناگهانی از سمت خود کنار رفت.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، این اِشکال در تبادل اطلاعات بیماری های قابل گزارش در کالیفرنیا به وجود آمد و به ذخیره سازیِ ۳۰۰ هزار سابقه پزشکی منجر گردید که خیلی از آنها می توانست موارد نتایج مثبت ویروس کرونا باشد.
در اطلاعیه ای که بعد از استعفای سونیا آنجل، این مقام بخش سلامت ایالت کالیفرنیا انتشار یافت، فرماندار”گاوین نیوزوم” ضمن قدردانی از کوشش های وی در مدت همه گیری ویروس اظهار داشت: می خواهم از دکتر آنجل برای خدماتش به این ایالت تشکر کنم. وی در جریان این همه گیری جهانی، کمک زیادی به هدایت سیستم خدمات سلامت عمومی کرد اما در عین حال هیچ گاه از عدالت در سلامت چشم پوشی نمی نماییم.
مدیر سابق سلامت عمومی کالیفرنیا نیز در نامه ای که نوشت، دلیل رفتن خودرا بطور مشخص بیان نکرد اما کوشش های کارکنان بخش سلامت عمومیِ این ایالت را ستود و اصرار کرد که همه آنها به صورت شخصی هم در معرض تاثیرات این ویروس قرار گرفته اند.
کالیفرنیا دومین ایالت آمریکا بود که یک مورد از ویروس کرونا را ثبت نمود و بعد از آن مشخص شد که این ویروس دو تن از ساکنان را که در ماه فوریه در خانه جان خودرا از دست دادند، کشته است. این اتفاق حتی پیش از تأیید اولین مرگ و میر رسمی آمریکا در منطقه سیاتل افتاده بود.
بنابر گزارش ایندیپندنت، این ایالت یکی از مناطقی است که بعد از برگشت نسبی اقتصاد به حالت عادی در هفته های اخیر شاهد افزایش موارد مبتلاشدن بوده است. با این وجود، تعداد موارد جدید به شکل قابل توجهی کاهش یافته و این در حالیست که مشاهده اِشکال جدید، نیاز به رسیدگی دقیق تر به روند ارائه آمار را نشان داد.

منبع:

About Author