کدام کودکان باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

به گزارش فست فود باز یک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان با تاکید بر ضرورت تزریق واکسیناسیون آنفلوآنزا برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای، اظهار داشت: امیدواریم سال جاری عدالت توزبع واکسن آنفلوآنزا بهتر از سال های قبل اجرا شود و افراد واجد شرایط در مرحله اول واکسن را دریافت نمایند.
دکتر علیرضا ناطقیان در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط دریافت واکسن آنفلوآنزا توسط کودکان، اظهار داشت: هرساله کمیته کشوری آنقلوآنزا دستورالعمل کشوری جدیدی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اعلام می کند که دستورالعمل سال جاری هم احیانا طی این هفته به تصویب می رسد. در پیش نویس این دستورالعمل همچنان گروه های صدمه پذیر همچون کودکان بین ۶ ماه تا ۵ سال تمام، بخصوص آنهایی که به مهدکودک می روند، کودکان دارای بیماری زمینه ای مانند بیماری های نقص ایمنی، دیابت، بیماری های مغزی پیش رونده و… واجد شرایط دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

وی با تاکید بر اینکه سن کودک برای دریافت واکسن آنفلوآنزا باید بیشتر از شش ماه باشد، اضافه کرد: کودک نباید حساسیت شدید به تخم مرغ داشته باشد و در دفعات قبلی دریافت واکسن هم نباید حساسیت شدید یا عوارض عصبی از خود نشان داده باشد تا بتواند این واکسن را دریافت کند. کسانی که حساسیت شدید به تخم مرغ دارند یا نباید واکسن آنفلوآنزا دریافت نمایند یا تنها در شرایطی ویژه در مراکزی خاص که توانایی کنترل شرایط و حساسیت پیش آمده را دارند، مبادرت به تزریق واکسن کنند.

ناطقیان با تاکید بر اینکه برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به کودک باید از پزشک متخصص مشورت گرفت، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال جاری عدالت توزبع واکسن آنفلوآنزا بهتر از سال های قبل اجرا شود و کودکان واجد شرایط در مرحله اول واکسن را دریافت نمایند.

وی درباره شرایط تزریق واکسن به کودکان، اظهار داشت: معمولا تزریق نیمی از یک واکسن برای کودکان کمتر از ۳ سال کافی است، البته واکسن جدید برای سال جاری هنوز توزیع نشده است و باید دید سفارش کارخانه سازنده واکسن چگونه خواهد بود.

این فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان همینطور زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان را در ماه مهر دانست.

منبع:

About Author