روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: برداشت غلط از صحبت های رئیس سازمان غذا و دارو درمورد زمان تهیه واکسن

فست فود باز: روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام نمود که از مطالب انتشار یافته از زبان شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره میزان دوزهای وارداتی واکسن روسی در فضای مجازی برداشت غلط شده است.
براساس اظهارات رئیس سازمان، با تولید داخل واکسن، قیمت آن کاسته خواهد شد، همین طور واردات نخستین محموله واکسن طی ساعت گذشته گواه تلاش مسئولان نظام سلامت برای تامین واکسن مورد نیاز مردم از بهترین و مطمئن ترین منابع در زمان مناسب بوده است.
وی با اعلان اینکه دلیل اینکه عدد دقیقی را اعلام نمی نماییم، این است که حالا تقاضای ما با آنچه که کمپانی ها قادر به تامین آن هستند، متفاوت می باشد، اظهار داشت: هم اکنون یک نیاز گسترده جهانی برای واکسن کرونا وجود دارد، اما توان و زیرساخت در دنیا محدود است.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، تقاضای ما معمولا نیاز بیشتری است و با آنچه که شرکت های سازنده و معتبر طبق برنامه زمان بندی می توانند در اختیار بگذارند، همخوانی ندارد.
وی اشاره کرد: تقاضای ما از هر یک از کمپانی هایی که دارند تولید می کنند، تقاضای چند میلیون دوزی بوده است، اما چانه زنی و صحبت درباره برنامه زمان بندی است، که در چه بازه زمانی می توانند به ما تحویل دهند.
شانه ساز توضیح داد که طبیعتا ما هم مانند سایر کشورها اصرارمان بر این است زودتر این اعداد تحویل داده شود، اما شرکتها زمان بیشتری را از ما طلب می کنند. این بحث ها بر روی میزان و تعداد واکسنی که می خواهیم و حتی روی قیمت واکسن موثر است و هرچه ما سریع تر بخواهیم، قیمت بالاتر می رود؛ این الزامات بازار تجاری و تجارت است.

منبع:

About Author