سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز : مقابله با کرونای انگلیسی نیازمند محدودیت ها و آمادگی لازم است

به گزارش فست فود باز سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز ضمن اشاره به مرگ یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ انگلیسی در بیمارستان شهر هشتگرد این استان اعلام نمود که برای مقابله با ویروس جهش یافته کرونا اعمال محدودیت های باردیگر در البرز ضروری می باشد.
دکتر علیرضا سلیمانی روز یکشنبه در سی و نهمین نشست ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: قدرت سرایت و خطر ویروس انگلیسی (جهش یافته) به مراتب بیشتر از ویروس کنونیکرونا بوده و نسبت به بیشتر درمان ها مقاوم است
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز اظهار داشت: اجرای محدودیت ها در آذر ماه سالجاری تأثیر خوبی بر کاهش میزان فوتی ها و مبتلایان به کرونا داشت و نیاز است برای جلوگیری از موج چهارم این بیماری با عنایت به فرارسیدن نوروز محدودیت ها اعمال شود.
وی ضمن اشاره به مبحث مرگ یک بیمار براثر ویروس کرونا انگلیسی در بیمارستان شهرهشتگرد استان البرز، اضافه کرد: از تمام کسانی که در ارتباط نزدیک با بیمار بودند تست کرونا گرفته شد و تدابیر قرنطینه ای حتی برای کادر درمان، خانواده و آشنایان در ارتباط با این فرد لحاظ شده است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز ضمن تاکید برآمادگی استان برای مقابله با کرونا اظهار داشت: انتظار می رود مردم و مسئولان بیشتر از پیش به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند.
سلیمانی با اشاره به اینکه این ویروس جهش یافته بیشتر جوان ها را در معرض خطر بیماری قرار می دهد، اظهار داشت: این ویروس با روش تست معمولی کرونا قابل تشخیص نیست و با آزمایشات خاص قابل شناسایی بوده و قدرت سرایت و خطر آن به مراتب بیشتر است.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز جمعه هفته گذشته در گفتگو با ایرنا مبحث مرگ ناشی از کرونای انگلیسی را رسانه ای کرد.
تاکنون در مجموع ۲ مورد مرگ ناشی از کرونای انگلیسی در کشور گزارش شده است.

About Author