سفارش وزارت بهداشت درباره خرید و نگهداری تخم مرغ در دوران کرونا

به گزارش فست فود باز در دوران انتشار کرونا باید در زمینه خرید تخم مرغ چند نکته بهداشتی را رعایت نماییم تا آلودگی از راه پوسته تخم مرغ وارد آن نشود.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام وزارت بهداشت، برای خرید و نگهداری تخم مرغ باید نکات بهداشتی زیر را مورد توجه قرار دهید:

– پوسته تخم مرغ غیر بسته بندی در معرض آلودگی های محیطی و ترشحات تنفسی افراد مختلف است، ازاین رو در شرایط همه گیری کروناویروس از خرید و مصرف تخم مرغ غیربسته بندی خودداری کنید.

– تخم مرغ را در بسته بندی های بهداشتی خریداری و بسته بندی آنرا ضدعفونی کنید.

– تخم مرغ بسته بندی شده را با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنید.

– بلافاصله بعد از خرید تخم مرغ، آنرا در یخچال بگذارید.

– تخم مرغ را از فروشگاه هایی که اقدام به نگهداری تخم مرغ در یخچال می کنند، خریداری کنید.

– تخم مرغ های غیربسته بندی را به سبب اینکه دارای امکان شکستگی، ترک و آلودگی هستند، خریداری نکنید.

– اگر در خلال حمل به منزل تخم مرغی ترک برداشت و یا شکست محتویات آنرا در یک ظرف تمیز و درپوش دار ریخته، در یخچال نگهداری و طی حداکثر دو روز آنرا مصرف کنید.

– هیچگاه تخم مرغ را برای نگهداری نشویید چونکه راه ورود میکروب از راه منافذ موجود روی پوسته باز می شود و آلودگی به داخل آن راه می یابد، ولی بسته بندی آنرا ضدعفونی کنید.

– بهترین درجه حرارت نگهداری تخم مرغ در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی گراد و رطوبت ۸۵ درصد است.

– گرمای بیش از اندازه سبب تسریع در کاهش کیفیت تخم مرغ و افزایش سرعت فاسدشدگی آن می شود که این امر خویش را با مخلوط شدن زرده و سفیده نشان داده است.

– تخم مرغ دارای روزنه های بسیاری در سطح پوسته خود است و از این طریق می تواند بوی سایر مواد غذایی را به خود جذب نماید، برای پیشگیری از این امر تخم مرغ ها را در بسته بندی خود در یخچال نگهداری کنید.

– تخم مرغ تازه را میتوان حدود ۴ هفته در یخچال نگهداری کرد. تخم مرغ هم مانند همه مواد غذایی باید تاریخ مصرف مناسبی داشته باشد.

About Author