با حکم وزیر بهداشت؛ وطن پور، نماینده وزیر و مدیر اجرائی پروژه واکسن داخلی COVID-19 شد

فست فود باز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر حسین وطن پور را بعنوان «نماینده وزیر و مدیراجرایی پروژه واکسن داخلی COVID-19 » منصوب نمود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، متن حکم دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر حسین وطن پور به شرح زیر است: “باتوجه به سوابق علمی و اجرائی جنابعالی بدینوسیله بعنوان «نماینده وزیر و مدیراجرایی پروژه واکسن داخلی COVID-۱۹ » منصوب می شوید.
۱- به خوبی می دانید که سال هاست آرزو دارم جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از قطب های تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک مطرح باشد.
شأن این کشور با سابقه تاریخی و علمی و همین طور اندیشه ها و توانمندی های بی بدیل دانشمندانش دراز کردن دست به بیرون از مرزها برای ایمن سازی مردم عزیزش نیست، خوشبختانه با تشکیل کمیته ملی واکسن و دعوت از همگان برای تولید داخلی واکسن COVID-۱۹ اتفاقات عظیمی رقم خورد و امروز با لطف پروردگار و بهره گیری از دانش بومی برخی از تولیدکنندگان داخلی در فاز کارآزمایی بالینی واکسن هایشان هستند.
همکارانمان در سازمان غذا و دارو تلاش نموده اند استانداردهای بسیار علمی و در ضمن کارگشا تهیه و مساعدت کنند، مع الوصف انتظار می رود جنابعالی با تشکیل جلسات مستمر مشکلات اجرائی تولیدکنندگان را بررسی و گره گشایی کنید و هرکجا مداخله اینجانب ضرورت داشت، منعکس کنید.
۲- تولید صنعتی نیازمند تمهیداتی به کلی متفاوت از تولید آزمایشگاهی است، پس ضروری ست با دوراندیشی و حل و فصل مشکلات مجموعه های تحقیقاتی و تولیدی به شکلی عمل شود که همزمان با طی مراحل کارآزمایی بالینی مقدمات تولید انبوه فراهم گردد، در این راستا ارزیابی نیازهای هر کدام مبتنی بر پلت فرم های متفاوت و تسهیل در فراهم کردن امکانات مورد نیاز بسیار مهم و مهم است.
در این زمینه باتوجه به محدودیت مواد جانبی تولید واکسن به ویژه ژل و مدیا که مورد استفاده بیشتر آنهاست، ضرورت دارد کارگروهی جهت تامین موارد مذکور تشکیل و با برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان مواد اولیه کشور، تولید این مواد نیز در داخل پیگیری شود. البته برای تولید بچ های اولیه شاید مجبور شویم با منبع یابی گسترده در جهان مواد جانبی مورد نیاز را تهیه نماییم.
۳- در برنامه زمان بندی اولیه اینجانب و تولیدکنندگان داخلی به ویژه انستیتوپاستور، بنیاد برکت و انستیتو رازی شروع تولید به ترتیب در بهار و تابستان آینده بود. هرچه بتوانیم مشکلات را کمتر، طی دوره را عالمانه سریعتر و به شیوه جهادی عمل نماییم دوره التماس به بیرون کوتاهتر و عمر آفتاب سربلندیمان طولانی تر خواهد شد.

توفیق جنابعالی را در این ماموریت مهم از خداوند بزرگ مسئلت دارم”.
بر اساس این گزارش، قبل از این دکتر حسین وطن پور مسئولیت دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت.

منبع:

About Author