مشاور عالی انجمن داروسازان ایران مطرح کرد انتقاد از شکایت صنف خرازی درباره ممنوع شدن عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها

مشاور عالی انجمن داروسازان ایران ضمن انتقاد از ادعای صنف خرازی در خصوص ممنوع شدن عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها، اظهار داشت: عجیب است که هیات نظارت بر فضای کسب وکار به موضوع عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه ورود می کند و پیگیر ممنوعیت عرضه این محصولات در سطح داروخانه هاست؛ در حالی که برمبنای قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال ۶۷ و ماده ۱۶ و ۲۱ قانون مذکور مجاز بودن عرضه فرآورده های مذکور در داروخانه تصریح شده است.
محمد بقایی – داروساز و مشاور عالی انجمن داروسازان ایران در گفتگو با ایسنا در رابطه با فشارهایی که به داروخانه ها از جانب برخی اصناف وارد می شود، اظهار داشت: عجیب است که هیات نظارت بر فضای کسب و کار با شکایت صنف محترم خرازی به مبحث عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در داروخانه ورود می کند و پیگیر ممنوعیت عرضه این محصولات در سطح داروخانه هاست؛ در صورتی که بر مبنای قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال ۶۷ و ماده ۱۶ و ۲۱ قانون مذکور مجاز بودن عرضه فرآورده های مذکور در داروخانه تصریح شده است.
بقایی افزود: بر مبنای قوانین همچون ماده ۸ قانون تشکیل وزارت بهداشت، داروخانه مؤسسه ای پزشکی است که مجوز آنرا وزارت بهداشت صادر می کند. آیا از نظر قانونی صحیح است که شورای رقابت برای مباحثی همچون تنظیم آیین نامه آن ورود نماید؟
وی با انتقاد از عدم دعوت از نمایندگان جامعه داروسازی در نشست ها و جلساتی که در اصناف جهت بررسی ادعای صنف خرازی برگزار شده، اظهار داشت: بر مبنای قانون داروخانه موسسه پزشکی است حالا اگر بعضی از شما عزیزان به این اصل قانونی باور ندارید و آنرا صنف می دانید، چرا در جلسات تصمیم گیری در ارتباط با امور داروخانه از نمایندگان قانونی آن دعوت نمی کنید؟
وی ادامه داد: مگر بر مبنای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ماده ۲ این قانون موظف نیستید که در زمان تصمیم گیری درباره صنفی از نمایندگان قانونی آن کسب نظر نمایید؟
بقایی ضمن اشاره به اینکه با بی تدبیری های متوالی داروسازان کشور را دلسرد نکنید، خاطرنشان کرد: ما اخطار می دهیم داروخانه تابلوی رشته داروسازی است و هر گونه تضعیف داروساز و داروخانه منجر به افزایش خروج نخبگان و فرار مغزها خواهد شد و در نتیجه این خطر وجود دارد که در آینده مجبور به واردات صد در صدی دارو از خارج از کشور باشیم.

About Author