تایید تزریق دز تقویتی واکسن کرونا بر|ی افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف

سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق دز تقویتی واکسن کووید-۱۹ را برای برخی افراد که با ضعف سیستم ایمنی ناشی از بیماری، درمان های پزشکی یا پیوند اعضا درگیر هستند،  مجاز اعلام نمود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، سازمان غذا و دارو آمریکا در اطلاعیه ای اعلام نمود که مجوزهای استفاده اضطراری از واکسن ها را تغییر داده است تا امکان تزریق سوم برای دریافت کنندگان پیوند عضو و افراد مبتلا به شرایطی که آنها را در معرض خطر قرار می دهد، تشخیص داده شود.
دز سوم برای برخی افراد دارای نقص ایمنی، بخصوص دریافت کنندگان پیوند اعضا یا افرادی که با شرایطی خاص تشخیص ضعف سیستم ایمنی دارند، مجاز شد. این جمعیت کمتر از سه درصد بزرگسالان آمریکایی را شامل می شود.
دکتر «جانت وودکاک»، سرپرست سازمان غذا و داروی آمریکا، ضمن اشاره به این که افراد دارای نقص ایمنی در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری های شدید هستند، اظهار داشت: کشور وارد موجی دیگر از کرونا شده و این گروه کوچک و صدمه پذیر امکان دارد از دز سوم واکسن منتفع شوند.
مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا، هم با تشکیل جلسه مشورتی بررسی شواهد علمی را که از اقدامات سازمان غذا و داروی آمریکا حمایت می کند، در دستور کار خود قرار داد.
این کمیته همینطور به شکل گسترده تری احتیاج به دز سوم را برای افرادی که دارای نقص ایمنی نیستند، ارزیابی می نماید.
برخی کشورها بر مبنای مطالعاتی که حاکی از کاهش ایمنی در طول زمان است، تجویز دز اضافی برای سالمندان را شروع کرده اند.
دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های عفونی آمریکا، هم اعتقاد دارد که در نهایت احتیاج به دز تقویت کننده برای عموم مردم به وجود خواهد آمد اما هنوز زمان آن فرانرسیده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ویروس کرونا معروف به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام نمود.
جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که باعث افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
منبع:

About Author