استاندار اصفهان: امسال دسته روی عزاداری نداریم

به گزارش فست فود باز استاندار اصفهان اظهار داشت: با شیوع موج پنجم کرونا، امسال در روزهای محرم و به دستور ستاد کرونا دسته روی عزاداری نداریم.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، عباس رضایی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با ادای احترام به همه هیات های مذهبی، مسئولان برگزار کننده، مداحان و روحانیون گفت: باتوجه به شرایط موجود از همه مردم و هیات های مذهبی تقاضا داریم با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم در فضای آزاد و حداکثر به مدت یک و نیم ساعت، مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.
وی ادامه داد: بیمارستان های اصفهان بیش از این برای بستری، تخت ندارد و مسائل مختلفی برای ارائه خدمت وجود دارد که از همه عزاداران تمنا دارم دستور العمل های متعدد، مصوبات و بیانات رهبری را مد نظر قرار دهند.
استاندار اصفهان اشاره کرد: ما مراسم عزاداری در فضای بسته نداریم و در خواست شده مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود.
وی با تاکید بر این که ما امسال دسته روی عزاداری نداریم، گفت: مردم باید با عزم جدی در رعایت پروتکلهای بهداشتی، مراسم سوگواری امسال را برگزار کنند.
رضایی اظهار داشت: همین طور درخواست داریم نذرهای ماه محرم با هدف کمک به مراکز درمانی بمنظور پیشگیری و مقابله با کرونا و تامین سلامتی مردم هزینه شود.
استاندار اصفهان اشاره کرد: از اصناف خواسته شده است تا با مدیریت و استفاده از روش های الکترونیکی و آنلاین (برخط) برای فروش محصولات و ارائه خدمات تا جای ممکن از تجمع و تردد مردم جلوگیری شود و جدیت لازم برای رعایت پروتکل ها مد نظر قرار گیرد.
رضایی با اشاره به این که واکسیناسیون با هر واکسنی باید سریعا صورت گیرد، اضافه کرد: برای کمبود تخت های بیمارستانی نگران هستیم و تلاش ما این است که کمتر بیمار بستری داشته باشیم و به وظیفه اخلاقی خود عمل نماییم.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، برمبنای آخرین آمار و اطلاعات موجود، آمار کرونا روز به روز در اصفهان درحال افزایش است بطوریکه رسیدن تعداد بستری بیماران کرونائی به بالای سه هزار نفر، بخش درمان استان را در مرز شکنندگی قرار داده است.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری و حدود ۴۰۰ نفر آنها بدحال هستند.
منبع:

About Author