ثبت رکوردهای جدید موج پنجم کرونا در اصفهان

فست فود باز: استان اصفهان در ایام اخیر با اوج گرفتن موج پنجم همه‎ گیری بیماری کووید-۱۹ با رکوردهای جدید در حوزه آمار کرونا روبه رو شده، بطوریکه تعداد بیماران بستری به رقم بی سابقه سه هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد بیماران جدید بستری به بالای ۶۰۰ نفر در روز رسیده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، موج پنجم کرونا روز به روز در سطح کشور و استان اصفهان درحال گسترش است و با وجود همه سفارش ها و اعمال محدودیت ها برای اجرای پروتکلهای بهداشتی، همچنان شاهد روند رو به رشد آمار این همه گیری هستیم.
در حالی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آستانه تحمل بخش درمان این استان را برای پذیرش و بستری بیماران کرونائی، حداکثر ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار بیمار اعلام نموده بود اما از ۲ هفته پیش، این مرز شکسته شد و در زمان حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.
همچنین تعداد بیماران جدید بستری که در موج چهارم کرونا در بالاترین حد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر هم رسید در موج پنجم با رکوردهای جدیدی مواجه گردید و به بالای ۶۰۰ نفر در ۲ روز اخیر رسید که نشان دهنده حجم بالای ورود بیماران کرونائی به بیمارستان های استان است.
بر اساس گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در شبانه روز گذشته ۶۲۴ بیمار جدید کرونائی در استان بستری شدند که در ۲ سال همه گیری بیماری کووید-۱۹ بی سابقه بوده است.
همچنین کل موارد بستری بیماران کرونائی سه هزار و ۵۷۱ نفر است که این شاخص نیز رکورد جدیدی به حساب می آید و تا حالا بیمارستان های استان شاهد این حجم از بستری بیماران کرونائی نبوده اند.
از میان بیماران کرونائی بستری در مراکز درمانی استان ۴۵۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه ( ICU) بستری هستند که این شاخص هم نیاز شدید بیمارستان های استان به تخت های آی سی یو را نشان میدهد.
طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در شبانه روز گذشته هفت هزار و ۸۱۳ تست کرونا در استان گرفته شده است که از میان آنها سه هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.
همچنین کل موارد فوت شده ناشی از کرونا (قطعی و مشکوک) در استان اصفهان در شبانه روز گذشته ۴۱ نفر بود که ابتلای ۲۹ نفر از آنها مثبت قطعی بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تست های مثبت روزانه کرونا در استان به بالای ۲ هزار تست رسیده است.
دکتر طاهره چنگیز اضافه کرد: تمام ظرفیت های مراکز درمانی استان به بستری بیماران کرونائی اختصاص یافته است بطوریکه در بیمارستان الزهرا(س) در زمان حاضر ۸۰ نفر در انتظار ورود به بخش مراقبت های ویژه هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آمار بستری و فوت سالمندان را باتوجه به واکسینه شدن آنها رو به کاهش دانست و اشاره کرد: لازم است در این شرایط طرح شهید سلیمانی، تقویت و با قدرت بیشتر اجرا شود.
طرح شهید قاسم سلیمانی “حافظان سلامت محله ها” در اصفهان از آذر پارینه با همکاری سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) و با هدف غربالگری و شناسایی زود هنگام مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ شروع شد.
چنگیز، موجودی واکسن کرونا در استان را به شدت ناچیز و فقط برای نوبت دوم اعلام و اشاره کرد: تا حالا ۲۶ درصد جمعیت این استان نوبت اول و ۱۰ درصد هم نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در زمان حاضر در وضعیت قرمز کرونائی قرار دارد و بگفته مسئولان بدلیل افزایش آمار بیماران، بیمارستان ها به شدت به اقلام و تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیاز دارند.
این استان حدود ۶۰ بیمارستان دارد.

About Author