روند تزریق واکسن کرونا در بابل شتاب گرفت

به گزارش فست فود باز فرماندار بابل روند تزریق واکسن کرونا در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بابل همچون مناطقی است که پیشرو در تزریق واکسن کرونا در سطح کشور بشمار می رود و این کار طی دو روز اخیر هم شتاب بیشتری گرفته است.
قربانعلی ولیزاده بورا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: شهرستان بابل با تزریق۲۱۳ هزار و ۴۹۷ دز واکسن، از وضعیت مطلوبی در کشور برخوردارست و این روند باتوجه به تراکم جمعیت شهرستان با سرعت قابل قبولی در حال انجام می باشد.
وی افزود: از مجموع ۲۱۳ هزار و ۴۹۷ دز تعداد ۱۴۸ هزار و ۴۹۷ دز در نوبت اول و حدود ۶۵ هزار دز در نوبت دوم تزریق شد.
فرماندار بابل گفت: انواع واکسن به ترتیب مقدار تحویلی و تزریق روزانه در بابل سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، پاستور و برکت می باشد.
وی افزود: بابل بعنوان دروازه ورودی کرونا به استان مازندران در دو روز اخیر از پیک موج پنجم کرونا عبور کرده و همزمان سرعت تزریق واکسن کرونا هم شتاب گرفته است.
فرماندار بابل اظهار داشت: برای سرعت بخشی به تزریق واکسن، دو مرکز تجمیعی در مصلی بزرگ شهر بابل و سالن ورزشی شهید شجاعیان دانشگاه علوم پزشکی بابل فعال است و همین طور مرکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در پارک پردیس همچون مراکز تجمیعی دیگری است که به گروه های هدف رانندگان و تعدادی از مشاغل پرخطر خدمت رسانی می کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، ۴۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی هم همچنان کار تزریق واکسن را ادامه می دهند و در مجموع هم اکنون تزریق روزانه واکسن کرونا در بابل به ظرفیت پنج هزار نفر بالا رفته است و در ایام آینده این روند هم شتاب خواهد گرفت.
ولیزاده بورا اظهار داشت: بمنظور تسریع در روند واکسیناسیون یک مرکز دیگر توسط سپاه ناحیه بابل درحال آماده سازی است که در ایام آینده آماده خدمت رسانی در تزریق واکسن کرونا خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۵ نفر شامل پرسنل مرکز بهداشت و نیروهای جهادی در مرکز تجمیعی مصلی جمعه بابل مشغول به فعالیت روزانه تزریق واکسن هستند، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار ترخیصی های بیماران کرونائی در بابل سه برابر آمار بستری بوده و با ترخیص ۱۲۹ بیمار کرونائی با حال مساعد از مراکز درمانی و ۴۳ بیمار بستری و آمار کل به ۷۶۸ نفر کم شد.
فرماندار بابل اظهار داشت: همین طور ۵۱ بیمار بدحال کرونائی در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بابل بستری هستند.

منبع:

About Author