مجموع مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تا حالا به ۲۲۱ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۹۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۵۸۹ هزار و ۱۱۹ نفر بر اثر مبتلاشدن به این بیماری نیز تأیید شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، همین طور ۱۹۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۵۱ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ تا حالا بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
برمبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۰.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۶۶۶ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۳ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۰.۸ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۸۳ هزار و هند با بیش از ۴۴۱ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۰، ۸۶۵، ۷۹۴ ۶۶۶، ۵۵۹ ۲ هند ۳۳، ۰۵۸، ۸۴۳ ۴۴۱، ۰۷۵ ۳ برزیل ۲۰، ۸۹۹، ۹۳۳ ۵۸۳، ۸۶۶ ۴ روسیه ۷، ۰۳۰، ۴۵۵ ۱۸۷، ۹۹۰ ۵ انگلیس ۷، ۰۱۸، ۹۲۷ ۱۳۳، ۲۷۴ ۶ فرانسه ۶، ۸۳۹، ۴۹۴ ۱۱۵، ۰۰۷ ۷ ترکیه ۶، ۵۱۹، ۰۱۶ ۵۸، ۳۷۷ ۸ آرژانتین ۵، ۲۰۷، ۶۹۵ ۱۱۲، ۶۷۳ ۹ ایران ۵، ۱۵۶، ۹۸۶ ۱۱۱، ۲۵۷ ۱۰ کلمبیا ۴، ۹۱۹، ۷۷۳ ۱۲۵، ۳۳۱ بر طبق این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۸۷ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بر طبق آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، ترکیه، آرژانتین، ایران، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

About Author