ثبت بیشتر از ۳ میلیون مبتلا شدن به کووید در ۱۵ کشور جهان

به گزارش فست فود باز شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تابحال به ۲۳۸ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۲۵ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۷ نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
بر مبنای آمارهای جهانی، آمریکا با بیشتر از ۴۵.۲ میلیون مبتلا و بیشتر از ۷۳۳ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۳۳.۹ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همینطور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۶۰۱ هزار و هند با بیشتر از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بر طبق این لیست، روسیه هم با گذشتن از آمار ۲۱۶ هزار جانباخته تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
همینطور ایران با مجموع پنج میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ مبتلا شدن و ۱۲۲ هزار و ۵۹۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۵، ۲۰۴، ۳۷۳ ۷۳۳، ۵۷۵ ۲ هند ۳۳، ۹۷۱، ۶۰۷ ۴۵۰، ۸۱۴ ۳ برزیل ۲۱، ۵۷۵، ۸۲۰ ۶۰۱، ۰۴۷ ۴ انگلیس ۸، ۱۵۴، ۳۰۶ ۱۳۷، ۷۳۵ ۵ روسیه ۷، ۷۷۵، ۳۶۵ ۲۱۶، ۴۱۵ ۶ ترکیه ۷، ۴۴۴، ۵۵۲ ۶۶، ۱۸۰ ۷ فرانسه ۷، ۰۵۶، ۵۱۱ ۱۱۷، ۰۵۲ ۸ ایران ۵، ۷۰۲، ۸۹۰ ۱۲۲، ۵۹۲ ۹ آرژانتین ۵، ۲۶۵، ۸۵۹ ۱۱۵، ۴۷۳ ۱۰ اسپانیا ۴، ۹۷۳، ۶۱۹ ۸۶، ۷۷۸ به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بر مبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک هم بیشتر از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع:

About Author