جدول به روز شده کرونا آمار جهانی مبتلایان از ۲۷۰ میلیون نفر گذشت

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تابحال به ۲۷۰ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۳۷۷ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۳۲۲ هزار و ۳۸۴ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۲۴۳ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۶۷۴ نفر از مبتلایان هم تابحال بهبود یافته اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بر مبنای آمارهای رسمی، آمریکا همینطور با بیشتر از ۵۰.۸ میلیون مبتلا و بیشتر از ۸۱۷ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۳۴.۶ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲.۱ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همینطور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۶۱۶ هزار و هند با بیشتر از ۴۷۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۵۰، ۸۰۱، ۴۵۵ ۸۱۷، ۹۵۶ ۲ هند ۳۴، ۶۹۷، ۸۶۰ ۴۷۵، ۶۳۶ ۳ برزیل ۲۲، ۱۸۹، ۸۶۷ ۶۱۶، ۹۴۱ ۴ انگلیس ۱۰، ۸۱۹، ۵۱۵ ۱۴۶، ۴۳۹ ۵ روسیه ۱۰، ۰۱۶، ۸۹۶ ۲۸۹، ۴۸۳ ۶ ترکیه ۹، ۰۴۰، ۱۷۹ ۷۹، ۱۵۱ ۷ فرانسه ۸، ۲۵۸، ۶۹۲ ۱۲۰، ۴۳۱ ۸ آلمان ۶، ۵۳۰، ۹۱۲ ۱۰۶، ۳۳۱ ۹ ایران ۶، ۱۵۴، ۸۱۳ ۱۳۰، ۷۲۲ ۱۰ آرژانتین ۵، ۳۵۸، ۴۵۵ ۱۱۶، ۷۷۱ بر طبق این لیست، روسیه هم با گذشتن از آمار ۲۸۹ هزار جانباخته تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. با این وجود انگلیس با ثبت رسمی ۱۰ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۵۱۵ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همینطور ایران با مجموع شش میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۱۳ مبتلا شدن و ۱۳۰ هزار و ۷۲۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه نهم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر مبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، آلمان، ایران، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، کلمبیا، اندونزی، مکزیک، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی هم بیشتر از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

منبع:

About Author