وزیر بهداشت: امیکرون در ایران دیده نشده است

ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلان اینکه امیکرون در ایران دیده نشده است اظهار داشت: با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال مبتلاشدن به امیکرون و هر سویه دیگری از این ویروس خیلی کم است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر بهرام عین اللهی در نشست شورای اداری شهرستان خاتم یزد گفت: هم اکنون ۸۷ درصد جمعیت کشور در مقابل کرونا واکسینه شده اند که در بعضی استانها پوشش واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد انجام شده است.
وی اضافه کرد: همین طور ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان یزد دوز اول و ۷۶ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
عین اللهی با اشاره به وضعیت وخیم کرونا و شیوع امیکرون در جهان افزود: در کشور ما با وجود مشاهده برخی موارد مشکوک و ازمایش های انجام شده، هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه جدید کرونا اعلام نشده است.
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اظهار داشت: انتشار خیلی سریع و پایین بودن مرگ و میر از خاصیت های این ویروس می باشد و همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی ها از راه های پیشگیری به شمار می اید که با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال مبتلاشدن به ا میکرون و هر نوع دیگری از این ویروس خیلی کم است.
دکتر عین اللهی با اشاره به وضعیت دارو اضافه کرد: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و ستادی در وزارت بهداشت بصورت شبانه روزی وضعیت دارو رصد می کند.
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اشاره کرد: امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمبودی در زمینه دارو نداریم و با تلاش دوستان نقصها در بعضی از داروهای خاص برطرف خواهد شد.
وی همین طور به وضعیت گردشگری سلامت در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: از نظر پزشکی در کشور وضعیت ممتازی را دارا هستیم و خیلی از کشورها علاقه مندند بیمارانشان در کشور ما درمان شوند که این افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می اید که توانسته متخصصان و پزشکانی حاذق را تربیت کند.
دکتر عین اللهی از توسعه گردشگری سلامت از اهداف بسیار بزرگ دولت سیزدهم نام برد و افزود: استان یزد از نظر میزان پزشک در کشور ممتاز است و از نظر نسبت پزشک به جمعیت در کشور رتبه اول را دارا است که این مساله نشان از پتانسیل بالای استان در پذیرش بیماران داخلی و همین طور بیماران خارج از کشور را دارد.
وی با اشاره به وضعیت پزشک در مناطق محروم اظهار داشت: سهمیه ای در وزارت بهداشت وجود دارد که در زمان قبولی فرد متعهد می شوند در مناطق محروم مشغول به خدمت می شوند اما بعد از اتمام تعهد نمی توان فرد را مجبور به خدمت در منطقه کرد.
دکتر عین اللهی اشاره کرد: بحث بومی گزینی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در این خصوص است که اگر ما بتوانیم فرد بومی پذیرش و تربیت نماییم می تواند در محل بماند و سیاست محرومیت زدایی با بومی گزینی به جد در وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در حال انجام می باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، اولویت نخست این وزارتخانه در زمینه تحت امر را خودرا مناطق محروم کشور اعلام نمود.
عین اللهی اضافه کرد: کرونا نشان داد که بخش بهداشت و درمان در کشور ما فقط پیشگیری نیست بلکه اولویت دادن به خانه های بهداشت و رسیدگی به آنها از اهمیت خاصی برخوردارست.
وی با اعلان اینکه باید به استعدادهای شهرستان محروم خاتم در بخش گردشگری رسیدگی شود اضافه کرد: خاتم یک منطقه تاریخی است و قدمت زیاد دارد.
وی در ادامه به تقدیم ۲۰۵ شهید از پرسنل بهداشت و درمان در دوران شیوع ویروس کرونا آگاهی داد و تصریح کرد: اهمیت کار پرسنل درمان زمانی معلوم میشود که همه از کرونا فراری بودند.
وزیر بهداشت با اعلان اینکه در دفاع مقدس هم مدافعان سلامت، هویت خودرا نشان دادند اشاره کرد: ما مردمی قوی هستیم، دشمن فکر می کند می تواند ما را شکست دهد اما ما مردمانی قوی و در عین حال مهربانی هستیم.
وی به بحث گردشگری و بومگردی هم اشاره نمود و اظهار داشت: امارات، تاریخ ندارد اما برای خودش تاریخ درست می کند اما ما در اینجا تاریخ داریم که باید احیا شود برای اینکه این سرمایه ملی است
خاتم در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

About Author