رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران: کیت های اومیکرون به اندازه کافی تامین شده است

به گزارش فست فود باز رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اظهار داشت: کیت های اومیکرون به اندازه کافی در کشور تامین شده و در اختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از وبدا، سید حسین صفوی اضافه کرد: پس از شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید کیت های تشخیصی در کشور وجود نداشت، در ابتدا کیت های تشخیصی بصورت وارداتی تامین شد و شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که درباب کیت های آزمایشگاهی فعالیت داشتند آغاز به تولید این کیت ها کردند.

وی گفت: از آنجا که تست و رصد کرونا بسیار اهمیت داشت پس تعداد زیادی تست کرونا در کشور صورت گرفت و کیت های آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا بوسیله شرکت های داخل کشور تامین شد، تعداد خیلی از این کیت ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران افزود: درباب کیت های اومیکرون هم هم اکنون شرکت های تولید کننده کیت های آزمایشگاهی در حال تولید هستند و برخی از این کیت های تولید شده در اختیار دانشگاه های کشور قرار می گیرد و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه ها می توانند این تست را انجام بدهند.

به گفته ی ایشان، روزانه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تست انجام می شود و برای تشخیص کرونا، کیت هایی که در کشور وجود دارد کفایت می کند و می تواند کرونا را تشخیص بدهد.

صفوی در آخر اشاره کرد: از جهت الگوهای اپیدمیولوژیک تشخیص نوع ویروس هم اهمیت دارد و کیت های اومیکرون به اندازه کافی تامین شده و درا ختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید نمود.
محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار داشت: به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامدادان روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مثبت بود، دو مورد مشکوک به مبتلاشدن به سویه جدید اومیکرون نیز در ایران وجود دارد.
کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، اولین مبتلا به اومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.
منبع:

About Author