امضای تفاهمنامه ورزشی کمیته ملی المپیک ایران با عراق

فست فود باز: تفاهمنامه همکاری ورزشی بین دو کشور ایران و عراق با حضور سید رضا صالحی امیری و رعد حمودی روسای کمیته ملی المپیک ایران و عراق به امضا رسید.

به گزارش فست فود باز به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این تفاهمنامه همکاری ورزشی در چهار محور اصلی بر پایه برگزاری اردوهای مشترک، تبادل مربی و ورزشکار، برگزاری کلاس های آموزشی در دو کشور و فراهم کردن همکاریهای سه جانبه بین فدراسیون های ورزشی مورد درخواست عراق، فدراسیون های ورزشی مورد درخواست ایران با محوریت کمیته ملی المپیک کشور میزبان از طرف روسای کمیته ملی المپیک ایران و عراق به امضا رسید.
این تفاهمنامه ورزشی بعد از سفر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران به عراق و بازدید از اماکن ورزشی این کشور و در خاتمه نشست با رعد حمودی رییس کمیته ملی المپیک این کشور به امضا طرفین رسید.
رعد حمودی ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور صالحی امیری و هیئت همراه به کشور عراق اظهار داشت: ما دو کشور دوست و برادر هستیم که می توانیم با بهره گیری از ظرفیت های خود شاهد رشد هر چه بیشتر ورزش در هردو کشور باشیم و امیدوار هستم که کمیته های ملی المپیک دو کشور در امتداد پیاده سازی بندها و مفاد تفاهم نامه تمام تلاش خودرا به کار ببندند.
وی اشاره کرد: ایران در بعضی رشته های ورزشی جزو قدرتهای جهانی محسوب شده و می تواند کمک به سزایی در رشد و ارتقا ورزش عراق داشته باشد و تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک تاثیر به سزایی دراین زمینه دارد.
در ادامه رییس کمیته ملی المپیک کشورمان در نشست با حمودی رییس کمیته ملی المپیک عراق اظهار داشت: کشور عراق دوست و برادر ماست و آقای حمودی همانند برادری عزیز و قابل احترام برای رشد ورزش عراق بسیار دلسوزانه فعالیت می کند. همین عشق و علاقه به رشد ورزش کشور برادر، ما را بر آن داشت تا بیش از پیش به فکر حمایت و همکاری در خیلی از زمینه های ورزشی باشیم.
وی اضافه کرد: شب گذشته کاراته ما در ازبکستان در رده های پایه قهرمان آسیا شد. همین طور اخیراً وزنه برداری ما نایب قهرمان جهان شده است. کشتی ما نیز جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته ارتباط بسیار خوبی نیز با فدراسیون عراق دارد و آنها اکنون برای برگزاری اردوی مشترک در بغداد هستند.
رئیس کمیته المپیک ایران افزود: تیراندازی، والیبال و بسکتبال ما و در بسیاری دیگر از رشته ها پتانسیل لازم را برای کمک و همراهی با ورزش عراق را دارد و هدف از حضورمان در اینجا آشنایی با ظرفیت های شما بود تا با کمک و همکاری هم به امید خدا در بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی تاثیر این مشارکت را ببینید.
صالحی امیری اشاره کرد: علاوه بر حضوری موفق در بازی های آسیایی هانگژو و کشورهای اسلامی، برای چهارمی آسیا هدف گذاری کرده ایم. همین طور برای بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم جهش خوبی طراحی نموده ایم و بدون هیچ ملاحظه ای از همین امروز آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.
رئیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد: اینجا (عراق) خانه ما است، آرمانهای قلبی ما اینجا هستند و ایران هم خانه شماست ورزش نزدیکی و برادری می آورد و اگر آمادگی داشته باشید ظرف یکی دو ماه آتی می توانیم میزبان مقامات ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های شما باشیم تا تبادل های دو جانبه فنی بین رشته های مورد نظر صورت گیرد. از یک ماه آتی برای اجرای تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور و بنا بر درخواست فدراسیون های ورزشی طرفین آماده هر نوع همکاری هستیم به خصوص که محجبه بودن ورزشکاران دختر عراقی نیز امکان برگزاری دیدارها و اردوهای مشترک را برای تیم های ملی بانوان دو کشور فراهم می آورد.
صالحی امیری در آخر اظهار داشت: همین طور دوره های آموزشی خاصی در آکادمی ملی المپیک که اخیراً جزو ۱۲ آکادمی برتر دنیا شده است داریم و می توانیم دوره های مختلف پیشرفته مدیریت ورزش، مربیگری پیشرفته و دوره های پیشرفته علمی و نظری برای سرپرستان و مدیران ورزشی زیر نظر بهترین اساتید برایتان برگزار نماییم.

منبع:

About Author