رشت _ ایرنا_ آمار مجموع بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان نشان از تداوم عقب نشینی بیماری کووید ۱۹ در این استان می دهد و تقریباً از ۳۵ روز اخیر شاهد ثبات شمار مبتلایان هستیم و آمار روزانه مرگ و میر ناشی از این ویروس هم تقریباً به صفر رسیده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، کرونا از ۳۵ روز گذشته تابحال جز در تعداد کمی از روزها که آمارها با افت و خیزهایی همراه بود، در مجموع روند کاهشی را طی می کند و تعداد بستری های روزانه و جمع بستری های کرونا در مراکز درمانی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.
مجموع بستری های مبتلا به کرونا از شانزدهم ماه جاری ۲ رقمی شده و جز در ۲ روز که به ۱۰۲ نفر رسیده بود بقیه روزها زیر ۱۰۰ تا ۷۳ نفر رسیده و این روند ادامه دارد، ضمن این که بستری های روزانه هم در این زمان زیر ۴۲ نفر در پایین ترین میزان ۱۲ نفر گزارش شده است..
براساس آمار امروز ” سه شنبه “دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ۷۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، ۲۴ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال هم ۱۲ نفر است.
تقشه کرونایی گیلان هم نشان از آرامش بیماری کووید ۱۹ و روزهای بی سر و صدای کرونا در این استان است، رنگ آبی از شانزدهم ماه جاری ابتدا شهرستان های آستارا، تالش، رودسر، فومن و لنگرود را فرا گرقت و سپس از جمعه گذشته به آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر و لاهیجان رسید.
اکنون تنها هفت شهرستان گیلان شامل بندرانزلی، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، ماسال و املش زرد هستند و رنگ های قرمز و نارنجی هم در نقشه کرونایی استان گیلان مشاهده نمی گردد.
اگر چه روزهای بی دردسر کرونا در استان گیلان سپری می شود اما کارشناسان و مسؤلان بهداشتی از مردم می خواهند که پروتکلهای بهداشتی جلوگیری از مبتلا شدن و انتشار ویروس کرونا همچون استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و شست و شوی دست ها را همچنان جدی بگیرند، تکمیل واکسیناسیون از دیگر تاکیدات مسؤلان بهداشتی در اینباره است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان در اینباره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت جدی سفارش های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون در تداوم روند نزولی آمار مینلایان به کرونا نقش مهمی دارد.
دکتر فردین مهرابیان ضمن اشاره به اهمیت تزریق واکسن و اثبات و مشاهده این مهم در موج ششم عنوان کرد: واکسن و تکمیل واکسیناسیون کرونا در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ و کاهش شدت بیماری و مرگ اهمیت بسزایی دارد.
وی بیان داشت: مراکز واکسبناسیون در استان گیلان برای تزریق واکسن به گروههای هدف قعال است و واکسن نزده ها یا افرادی که تزریق واکسن آنها کامل نشده می توانند به مراکز رجوع کنند.
پیشرفت یک درصدی تزریق واکسن
بر اساس آمار دریافتی از دکتر حسن رخ شاد مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان؛ تابحال ۴۸ درصد از جامعه هدف در این استان شامل یک میلیون و ۷۹ هزار و ۹۴۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
مقایسه آمار یاد شده از تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان گیلان نسبت به یک ماه گذشته، پیشرفت یک درصدی دریافت کنندگان نوبت سوم واکسن کرونا را نشان داده است.
۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴۴ نفر معادل ۹۶ درصد مرحله اول و ۲ میلیون و ۴۷ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۹۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را در استان گیلان دریافت کرده اند.
گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

منبع:

About Author