سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: تصمیم جدیدی برای بازبینی در محدودیت های کرونایی گرفته نشده است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با تکیه بر تداوم اجرای دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت: تصمیم جدیدی برای اتخاذ بازبینی در محدودیت ها و شریط اجتماعات در جلسات با عنایت به روند کاهشی مرگ و میر و روزهای بدون فوتی کرونا اتخاذ نشده است.
پس از دو سال و ۱۰۰ روز، ۱۲ و ۲۰ خرداد مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت از روز بدون فوتی ناشی از بیماری کرونا اطلاع داد و سبب شادمانی و شادی همگان شد، اما نباید این شادی با غفلت از عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به تلخی تبدیل گردد.
با حمایت های مردم و تلاشهای شبانه روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده و بیشتر از یک ماه است که شمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما، تک رقمی است.
عباس شیراوژن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اضافه کرد: بر مبنای مباحث جلسات اخیر ستاد ملی کرونا قرار شد بازبینی در محدودیت ها و شرایط اجتماعات در جلسات کارشناسی و علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و سپس جهت بررسی های نهایی در دستور کار ستاد قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: هنوز تصمیم جدیدی اتخاذ نشده و بلافاصله بعد از دریافت تصمیم لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

تداوم اجرای دستورالعمل های بهداشتی
شیراوژن ضمن اشاره به این که انتشار کرونا در کشور تحت کنترل قرار گرفته است، افزود: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی دو رکن اساسی در کنترل این بیماری منحوس بوده و از مردم می خواهیم همچنان این روند را ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که هنوز واکسن نزده یا روند واکسیناسیون خویش را تکمیل نزده اند، درخواست می شود برای دریافت های دزهای واکسن به مراکر مربوطه رجوع کنند، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی همچنان باید ادامه یابد تا بتوانیم زودتر به مهار کامل کرونا دست یابیم.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۵۶ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۳۵ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۸۹ هزار و ۵۵۷ دُز رسید.
دیروز ۱۴ هزار و ۷۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

About Author