سازمان ملل: افسردگی در سال اول همه گیری کرونا ۲۵ درصد افزوده شد

ایرنا- معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام نمود برمبنای تازه ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت، افسردگی و اضطراب تنها در سال اول همه گیری بیماری کووید -۱۹ بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.
فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اعلام نمود برمبنای سازمان جهانی بهداشت درباره سلامت روان جهان، در سال ۲۰۱۹، نزدیک به یک میلیارد نفر – همچون ۱۴ درصد از افراد بالغ در جهان – با یک اختلال روانی زندگی می کردند.
وی اشاره کرد: بر طبق این گزارش، خودکشی عامل بیش از یک مورد از هر ۱۰۰ مورد مرگ و ۵۸ درصد از خودکشی ها پیش از ۵۰ سالگی بوده است.
این مقام سازمان ملل افزود: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که اختلالات روانی علت اصلی ناتوانی جسمی هستند و افراد مبتلا به بیماریهای روانی شدید بطور متوسط ۱۰ تا ۲۰ سال زودتر از سایر افراد جان خودرا از دست می دهند که بیشتر به سبب بیماریهای جسمی قابل پیشگیری است.
فرحان حق ادامه داد این گزارش اشاره کرد که آزار جنسی و خشونت در دوران کودکی از دلیلهای اصلی افسردگی هستند و نابرابری های اجتماعی و اقتصادی، شرایط اضطراری سلامت عمومی، جنگ و بحران آب و هوا همچون تهدیدهای جهانی برای سلامت روان هستند.

About Author