رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت تاکید کرد استفاده از ظرفیت طب ایرانی در درمان ناباروری

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده از تدابیر طب ایرانی در پیشگیری، شناسایی و درمان بیماریها به خصوص ناباروری را ضروری و سبب کاهش هزینه های درمان دانست.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر صابر جباری با اشاره به اینکه بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ زوج نابارور در کشور داریم، از بالا بودن آمار ناباروری در کشور ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: خیلی از افراد مبتلا به ناباروری نیازی به اقدامات گرانقیمت برای درمان ندارند و با اقدامات درمانی ساده مشکل ناباروری آنها درمان می شود.

وی ادامه داد: یکی از محورهایی که در جوانی جمعیت نقش اساسی دارد محور سلامت است و در این محور سبک زندگی نقش ویژه و مهمی دارد.

رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت اشاره کرد: تدابیر طب ایرانی در حفظ و ارتقاء سلامت نقش بسیار مهمی دارد و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده نمائیم، در بحث پیشگیری، شناسایی و درمان بیماریها به خصوص ناباروری بسیار مؤثر است.

بنابر اعلام وبدا، وی افزود: تحقیقات گوناگون ثابت کرده است که طب ایرانی می تواند میزان موفقیت درمان های ناباروری را افزایش دهد؛ بدین سبب ما می توانیم در راه درمان ناباروری در کنار طب مدرن از روش های طب ایرانی نیز بهره ببریم.

جباری در آخر گفت: استفاده از ظرفیت های طب ایرانی در درمان ناباروری در قانون هم دیده شده خصوصاً در مراکز درمان ناباروری در سطح ۲، کل دانشگاه ها ملزم شده اند تا در کنار متخصصین طب رایج از متخصصین طب ایرانی هم در درمان استفاده کنند تا ان شاءالله به زودی شاهد کاهش آمار ناباروری در کشور باشیم.

About Author