به گزارش فست فود باز، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ایران رتبه چهارم تولید علم در زمینه طب سنتی در دنیا را دارد و در زمینه درمان متخصصان می توانند در مراکز درمانی مختلف و بصورت تخصصی در دانشکده های سلامت از این ظرفیت بهره گیرند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر نفیسه حسینی یکتا در نشست خبری رویداد کارآفرینی سروبن اظهارکرد: این رویداد در تعامل با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می گردد که بمنظور شناساندن ظرفیت طب ایرانی به عنوان یک داشته منحصر به فرد ملی در رونق صنعت گردشگری است.
وی با اشاره به محورهای مختلف رویداد کارآفرینی سروبن همچون بحث سلامت و تندرستی و گردشگری فرهنگی و تاریخی اظهار داشت: طب ایرانی می تواند در رونق و توسعه این جنبه ها اثربخش باشد. امیدواریم با برگزاری این رویداد علاوه بر گفتمان سازی باتوجه به ماهیت این رویداد که کارآفرینی است، ایده های منتخبی که در این رویداد انتخاب خواهد شد، مورد حمایت قرار گیرند و بتوانیم در توسعه و عملیاتی شدن آن کمک نماییم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در بخش دیگری از اظهارات خود اشاره کرد: از سال ۸۶ دانشکده های طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی به وجود آمده است و هم اکنون ۱۲ گروه و هشت دانشکده در سطح کشور و ۴۰۰ فارغ التحصیل در رشته طب سنتی در ایران داریم.
بگفته حسینی یکتا ایران رتبه چهارم تولید علم در زمینه طب سنتی در دنیا دارد و در زمینه درمان متخصصان در مراکز درمانی مختلف و بصورت تخصصی در دانشکده های سلامت از این ظرفیت بهره گیرند.

وی اظهار داشت: در این رویداد به گردشگری سلامت و طب ایرانی پرداخته می شود و معتقدیم که طب ایرانی باید رونق بیشتری داشته باشد و این حوزه از گنجینه غنی برخوردارست.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، اضافه کرد: ما ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم مختلف در دنیا و بیش از ۲۳۰۰ گونه گیاهان دارویی را در کشور داریم و باید سرمایه گذاری بیشتری در این عرصه صورت گیرد. گردشگری غذای سالم از موضوع مهمی شمرده می شود و طب ایرانی اهداف این گفتمان بشمار می رود.

بنابر اعلام وبدا، حسینی یکتا در آخر اظهار داشت: هدف ما این است که طب ایرانی و توسعه گردشگری را بیشتر به هم گره بزنیم.

منبع:

About Author