مرگ یک بیمار انگلیسی در هر ۲۳ دقیقه به علت تاخیر اورژانس

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، بر مبنای تحلیل و بررسی آمارهای سرویس سلامت انگلیس (NHS) که توسط پزشکان اورژانسِ این کشور عرضه شده در هر ۲۳ دقیقه یک بیمار به علت تاخیر طولانی در دریافت خدمات درمانی از بخش اورژانس جان خویش را از دست می دهد.
به گزارش فست فود باز به نقل از روزنامه گاردین، بر مبنای آمارهای رسمی در مجموع ۲۳ هزار و سه نفر در طول سال قبل میلادی (۲۰۲۲) بعد از گذراندن حداقل ۱۲ ساعت در انتظار دریافت درمان یا بستری شدن، جان خویش را از دست دادند.
این تعداد تقریبا برابر است با یک مورد در هر ۲۳ دقیقه، ۶۳ مورد در هر روز، ۴۴۲ مورد در هفته یا ۱۹۱۷ مورد در هر ماه.
کارشناسان اعلام نموده اند که این آمارها باآنکه تکان دهنده هستند اما «تعجب آور» نیست و در واقع نشان دهنده شمار بالای بیماران در قسمت های اورژانس و منعکس کننده این حقیقت هستند که بخش اورژانس در مراکز درمانی این کشور اغلب از کار افتاده و نمی توانند خدمات اساسی از قبیل یافتن یک تخت در بیمارستان یا مرکز درمان برای بیمار را انجام دهند.
از سپتامبر گذشته اخطار داده شده است که بیشتر از ۵۰۰ مورد مرگ بیماران در هفته در انگلیس رخ می دهد چونکه تعداد زیادی از آنها مدت طولانی را در انتظار دریافت درمان سپری کرده اند؛ هرچند سرویس سلامت انگلیس این آمار را رد می کند.
این گزارش سبب شده تا خیلی از مخالفان، دولت انگلیس را به بی توجهی به بخش حساس بهداشت و درمان متهم کرده و خواهان بازبینی کلی در این سیاست ها شوند.

About Author