نقش دانشگاه های علوم پزشکی در اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نقش مهم دانشگاه های علوم پزشکی در اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت، اظهار داشت: البته در کنار اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت، نیازمند فرهنگ سازی عمومی و فرهنگ سازی بهداشتی هستیم.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر صابر جباری در بیست و چهارمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلان اینکه قانون جوانی جمعیت بیش از ۱۵ ماه است که به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ گردیده و درحال اجراست، اظهار داشت: وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در اجرای قانون جوانی جمعیت جزو وزارت و دستگاه های پیشرو هستند و تلاش این مجموعه قابل تقدیر است.
او با اعلان اینکه در کنار اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت، نیازمند فرهنگ سازی عمومی و فرهنگ سازی بهداشتی هستیم، افزود: درباب فرهنگ سازی عمومی مانند ازدواج بهنگام، فرزندآوری بموقع، تشویق به افزایش تعداد فرزندآوری و… لازم است رسانه ملی، صدا و سیمای مراکز استانها، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و خصوصاً ائمه جمعه و جماعات مشارکت داشته باشند.
وی اظهار داشت: در فرهنگ سازی بهداشتی، بیشترین وظیفه بر دوش وزارت بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های کشور است که رویکرد های بسیار خوبی در وزارت بهداشت در حوزه ارائه خدمات ازدواج، باروری، بارداری، زایمان طبیعی و فرزندآوری، پیشگیری و تشخیص بموقع و درمان ناباروری، پوشش های بیمه ای انجام شده است و امیدواریم منجر به ایرانی جوان، سرزنده و سربلند شود.
جباری اظهار داشت: گزارش ارائه شده از طرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشانگر پای کار بودن و دغدغه مندی رئیس دانشگاه و مجموعه مدیریتی دانشگاه است که از اقدامات انجام شده دراین زمینه قدردانی می کنم.
او با اعلان اینکه ابداعات و ابتکارات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباب اجرای قانون جوانی جمعیت انجام شده، اظهار امیدواری کرد که شاهد افزایش میزان موالید، کاهش طلاق و افزایش نرخ باروری باشیم.

About Author