معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد پزشکی خانواده و نظام ارجاع مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲

فست فود باز: فست فود باز: معاون بهداشت وزارت بهداشت اصرار کرد که پزشکی خانواده و نظام ارجاع مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی در نشست مشترک با دکتر جاودان، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که با هدف برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه پزشکی خانواده برگزار گردید، اظهار داشت: پزشکی خانواده برنامه ای است که وزارت بهداشت با مشارکت همه معاونت ها درگیر آن هستند. این برنامه از اهداف مهم قرارگاه پزشکی خانواده در وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ بمنظور افزایش دسترسی مردم به سیستم سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم است.

وی ادامه داد: در حقیقت هدف اصلی ما در این فاز اطلاع رسانی دقیق به خانواده ها و رساندن این پیام به شهروندان است که با بهره گیری از برنامه جدید پزشکی خانواده و نظام ارجاع می توانند از مشوق هایی بهره مند شوند که با اهمیت ترین آن دریافت خدمات استاندارد و کاهش پرداخت از جیب حین بستری است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت عنوان کرد: در برنامه پزشکی خانواده اساسا افرادی که از این طریق ارجاع داده شوند و به بیمارستان ها معرفی شوند، درصد پرداختی شان برای بستری کمتر خواهد بود.

فرشیدی اشاره کرد: یکی از اهداف مهم این برنامه برای اجرا در سطح کشور ارتقای سواد سلامت است. اگر جامعه دارای سواد سلامت شود متقاضی دریافت خدماتی خواهد شد که می تواند سلامت بهتر را برای مردم در آینده پیش بینی نماید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست که با حضور مسئولان سازمانهای بیمه گر و اعضای هیات رئیسه دانشگاه برگزار گردید، آخرین وضعیت نظام ارجاع و پزشک خانواده در ۷ شهرستان دارای جمعیت ۲۰ هزار نفر استان هرمزگان بررسی گردید. در استان هرمزگان ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت، ۶۶ پایگاه سلامت و ۱۷۷ مطب خصوصی در راستای استقرار برنامه پزشکی خانواده همکاری می کنند.

دکتر فرشیدی در مسافرت به استان هرمزگان از شهر بندرلنگه به عنوان یکی از ۵۹ شهر مجری طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع و همین طور روند اجرای این برنامه بازدید کرد.

منبع:

About Author