رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: کرونا برای دومین روز متوالی در قم ۲ تن قربانی گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: تعداد فوتی های کرونائی در قم طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ تَن بوده که این آمار در مقایسه با روز قبل تغییری نکرده است.
به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در گفت و گویی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در قم گفت: در شبانه روز منتهی به هشتم خردادماه ۵۹ تَن با علام قطعی کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیزش قرار گرفتند.
وی با اشاره به این که ۴۳ تَن از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند اظهار داشت: ۲۰۸ بیمار در مراکز بیمارستانی قم تحت معالجه و درمان قرار دارند که ۴۷ تَن از این افراد به سبب وخامت اوضاع جسمانی در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: از ۲۶۳ آزمایش کرونای صورت گرفته نتیجه ۸۶ مورد مثبت شد.
وی بیان کرد: از شروع اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۴۲ هزار و ۵۴۸ دوز واکسن تزریق شده است.
ویروس کرونا سبب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ بصورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.
«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و همچون راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان سفارش می کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خودرا با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله گذاری اجتماعی» سفارش شده است.
شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به آدرس webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به آدرس اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می توانند بمنظور تعیین زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ برمبنای سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، به «سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا» به آدرس اینترنتی https: //salamat.gov.ir مراجعه کنند.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در ارتباط با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت نمایند.

About Author