۶۱ درصد مردم مینودشت واکسن کرونا دریافت نمودند

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت در شرق استان گلستان اظهار داشت که این شهرستان ۵۳ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال دارد که تا حالا ۳۱ هزار و ۷۰۷ نفر آنان معادل ۶۱ درصد، واکسن کرونا دریافت نمودند.
محمدعلی حدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تلاش حوزه بهداشت و درمان مینودشت انجام واکسیناسیون کرونا برای ۸۵ درصد از جامعه هدف تا پیش از شروع فصل سرما است و به طور متوسط روزانه هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان مقابل بیماری کرونا واکسینه می شوند.
وی بابیان این که اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال مینودشت در حال انجام است، اضافه کرد: افراد واجد شرایط می توانند بامراجعه به سه مرکز تجمیعی در شهرهای دوزین و مینودشت و روستای القجر و مراکز بهداشت روستاهای قلعه قافه و محمدزمان خان و ارائه کد ملی نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند.
حدادی، اولویت تزریق نوبت نخست واکسن کرونا در مینودشت را کوو ایران برکت اعلام نمود و افزود: افرادی که قبل از این در نوبت اول واکسن خارجی دریافت نمودند، برای نوبت دوم نیز از همان واکسن دریافت خواهند کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت، تاثیرگذاری واکسن برکت را بیشتر از واکسن های خارجی کرونا دانست و از مردم خواست به تبلیغات فضای مجازی مقابل واکسن ایرانی توجه نکنند.
وی با اشاره به متغیر بودن آمار بیماران کرونائی بستری در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت بین ۴۰ تا ۵۰ نفر در چند روز اخیر، اظهار داشت: شمار بیماران کرونائی شهرستان در مقایسه با ۲ هفته گذشته روند نزولی دارد که با اهمیت ترین علت آن می تواند افزایش سطح رعایت پروتکلهای بهداشتی از طرف مردم و انجام واکسیناسیون باشد.
حدادی، سطح رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مینودشت را افزون بر ۷۰ درصد اعلام نمود و گفت: این سطح رعایت اصول بهداشتی نسبت به هفته های قبل روند صعودی داشته است و در صورت تداوم آن، پیش بینی می شود این شهرستان تا ۲ هفته آتی از پیک پنجم کرونا عبور کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت همین طور با قدردانی از نیکوکاران منطقه برای تامین برخی اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای کمک به بیماران کرونائی، اظهار داشت: محمد شهرکی از خیرین گنبدکاووس روز گذشته هشت دستگاه وسیله سرمایشی (کولر) به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) این شهرستان اهدا کرد.
وضعیت کرونائی شهرستان مینودشت با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت از هشتم تیرماه به رنگ قرمز تغییر یافت.

About Author