دبیر اجرائی خانه کارگر سمنان: واکسیناسیون کارگران در اولویت قرار گیرد

به گزارش فست فود باز ایرنا- دبیر اجرائی خانه کارگر استان سمنان اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا حالا اولویت اصلی و جدی ترین مطالبه کارگران است و باتوجه به اهمیت صیانت نیروی کار در توسعه و شکوفایی اقتصادی، واکسیناسیون تمام کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی مقابل کرونا باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حبیب الله محقق روز پنجشنبه در دیدار هیات اجرائی خانه کارگر استان با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اظهار داشت: در بیشتر کارهای تولیدی و صنعتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی حدودا نا ممکن است و باتوجه به جوان بودن شاغلان، ضوابط فعلی نوبت دهی واکسیناسیون وزارت بهداشت شامل آنان نمی گردد.
دبیر اجرائی خانه کارگر استان سمنان اظهار داشت: خانه کارگر استان برای همکاری در فراهم کردن فضا و امکانات لازم برای انجام واکسیناسیون جامعه کارگری آمادگی کامل دارد.
محقق گفت: باتوجه به جهش کرونا و خیزهای متوالی، چنین بنظر می رسد که کووید ۱۹ بعنوان بیماری مهلک به زودی تمامی ندارد و هر روز جهش های مختلف در تمامی استانها شیوع پیدا می کند.
وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعه کنندگان و افراد بستری در بیمارستان ها اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا با افزایش مبتلایان به کرونا به ناچار تعطیل عمومی اعلام نمود اما صنایع و برخی دیگر از مشاغل به ضرورت و برای پیش گیری از کمبود در کشور تعطیل نشد.
دبیر اجرائی خانه کارگر استان سمنان اظهار داشت: بیش از نیمی از اشتغال استان سمنان مربوط به واحدهای صنعتی و صنوف تولیدی است که در اوج شیوع ویروس کرونا فعال بود.
محقق بیان کرد: کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی به ناچار در اتوبوس ها و خدمات ایاب و ذهاب، مسیرهای ۳۰ دقیقه تا یک ساعت را همه روزه در کنار هم طی می کنند و امکان ابتلای آنان به ویروس کرونا زیاد است.
وی اضافه کرد: قسمتی از جمعیت به سبب ضرورت شغلی در معرض واگیری قرار دارد آیا این تعطیلی ها موثر و اهداف مورد نظر در کنترل همه گیری کرونا را برآورده می کند.
دبیر اجرائی خانه کارگر استان سمنان اظهار داشت: باتوجه به سیاست های فعلی و اولویت گذاری واکسیناسیون، پیش از تزریق دز دوم واکسن به ۷۰ درصد مردم و رسیدن به نقطه امن، چنانچه پیک های بعدی کرونا فرا برسد تاثیر این تعطیلی ها کافی نیست.
محقق بیان کرد: تنها راه کنترل همه گیری کرونا علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، واکسیناسیون افردی است که به اجبار در مجامع عمومی و محل کار حضور دارند.
وی اضافه کرد: واکسیناسیون قشر زحمتکش کارگران که فشار تورم را بیش از سایر گروه های اجتماعی احساس می کنند بسیار لازم است.
دبیر اجرائی خانه کارگر استان سمنان اظهار داشت: خدمات اجتماعی و رفاهی دولتی کارگران از اقشار دیگر جامعه کمتر است و در صورت مبتلاشدن به ویروس کرونا، خانواده های آنها در معرض بیشترین لطمه های اقتصادی و اجتماعی قرار می گیرند.
۳۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان با تلاش دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و بیمارستان های استان، واکسن کرونا دریافت نمودند.
منبع:

About Author