روسیه علاقه مند به گسترش همکاری در حوزه داروسازی با ایران

به گزارش فست فود باز میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه با اشاره به اینکه ایران در تولید محصولات دارویی بسیار پیشرفته است، اضافه کرد: می خواهیم ارتباطات دو جانبه با ایران را در این حوزه گسترش دهیم.
به گزارش فست فود باز به نقل از ریانووستی، موراشکو روز سه شنبه در مصاحبه ای تصریح کرد: چندی قبل دیداری با همکاران ایرانی داشتیم. باید بگویم که آنها در شرایط تا حدودی مشابه، پیشرفت زیادی در تولید محصولات دارویی همچون محصولاتی با فناوری بالا داشته اند و تماس ما با آنها و عرضه از ایران به روسیه چند سالی است که ادامه دارد.
وی اظهار داشت که تماسهای دو جانبه مسکو-تهران در حوزه همکاریهای دارویی به طور منظوم برقرار است و این تماس ها و همکاری ادامه خواهد یافت.
به گفته ی وزیر بهداشت روسیه، ارتباط خوبی هم در حوزه داروسازی با هند برقرار شده و بیشتر از ۱.۱ هزار دارو از این کشور به ثبت رسیده و به روسیه عرضه می شود.

ملاقات سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر بهداشت این کشور
به منظور بررسی زمینه های توسعه همکاریهای دو کشور در حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه هم هفته جاری با «سرگئی گلاگولوف» معاون وزیر بهداشت و دیگر مسؤلان این وزارت خانه بحث و تبادل نظر کرد. در این نشست که هیاتی از ایران به سرپرستی «احمدیان» معاون زیستی مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست جمهوری هم در آن شرکت داشتند، جلالی ضمن اشاره به همکاریهای خوب و سازنده دو کشور در حوزه مقابله با پاندومی کرونا، بر توسعه همه جانبه همکاری ها بخصوص در عرصه بهداشت و سلامت تصریح کرد.

گلاگولوف هم ضمن اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه سلامت و تجهیزات پزشکی، خواهان افزایش تعامل در بخش بهداشت بخصوص در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد و پیشنهاد نمود به منظور پیگیری موضوعات یک کانال ارتباطی ایجاد شود.

با توجه به وجود کارگروه بهداشتی زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، در انتها طرفین توافق کردند تا ترکیب و اهداف این کارگروه بر مبنای شرایط موجود مورد بازنگری قرار گیرد.
منبع:

About Author